1

Onderwerp: glucose waarvoor gebruik je het ?

de titel zegt het al.. waar kun je de glucose voor gebruiken, ik las voor zelf fondant te maken maar kun je er ook glazuur mee maken?
zoja hoe?
gebruik je glucose uit de webshop zonder te mengen met iets nog ergens voor?
ik ben een beginner zoals er vast al begrepen is na mijn vraag!
alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door IngridvanD (10-12-2010 21:56)

Re: glucose waarvoor gebruik je het ?

Ik heb het gebruikt om modelleer chocolade te maken.

Heel makkelijk en handig als je kinderen geen marsepein maar ook geen fondant lusten.

3

Heb ff het recept ook opgezocht :

Met deze vorm van chocolade kun je bekleden, bloemen maken enz.

Het maken is vrij simpel, dan laten rusten en weer op kneedtemp brengen door het met je handen te verwarmen en door te kneden.
Het is een vies werkje het maken dus zorg dat je ruimte hebt en een schoon oppervlak om op te werken, maak voor je eerste batch
een kleine hoeveelheid, niet iedereen vind het namelijk prettig om mee te werken.

450 gram chocolade
125 ml glucose (stroop)
2 tl ijskoud water

De chocolade smelten, de glucose in een potje in een bakje zetten met heet water.

De glucose bij de chocolade schenken en nu roeren, voeg het water toe en je zult merken tijdens het roeren dat er zich een bal vormt,  nu de bal uitnemen en even doorkneden (vet scheidt zich nu af en deze wordt weggeveegd met wat keukenpapier) ald de bal er kneedbaar en goed homogeen uitziet, de bal verpakken in folie en voor de nacht laten rusten op een koele plaats.

Het beste is als je het in kleine gedeeltes doorkneed als je er mee wilt gaan werken, het is namelijk vrij hard in ruste.
Sommige mensen doen een stuk goed verpakt in hun broekzak zodat het op lichaamstemperatuur  komt voor ze er mee werken

Het is wat vettig om mee te werken maar plakt wel makkelijk aan zichzelf zeg maar, je kunt er bloemen mee maken, figuren etc,  maar ook bekleden mits je uitrolt op voldoende poedersuiker.