1

Onderwerp: glucose waarvoor gebruik je het ?

de titel zegt het al.. waar kun je de glucose voor gebruiken, ik las voor zelf fondant te maken maar kun je er ook glazuur mee maken?
zoja hoe?
gebruik je glucose uit de webshop zonder te mengen met iets nog ergens voor?
ik ben een beginner zoals er vast al begrepen is na mijn vraag!
alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door IngridvanD (10-12-2010 21:56)

Re: glucose waarvoor gebruik je het ?

Ik heb het gebruikt om modelleer chocolade te maken.

Heel makkelijk en handig als je kinderen geen marsepein maar ook geen fondant lusten.

3

Heb ff het recept ook opgezocht :

Met deze vorm van chocolade kun je bekleden, bloemen maken enz.

Het maken is vrij simpel, dan laten rusten en weer op kneedtemp brengen door het met je handen te verwarmen en door te kneden.
Het is een vies werkje het maken dus zorg dat je ruimte hebt en een schoon oppervlak om op te werken, maak voor je eerste batch
een kleine hoeveelheid, niet iedereen vind het namelijk prettig om mee te werken.

450 gram chocolade
125 ml glucose (stroop)
2 tl ijskoud water

De chocolade smelten, de glucose in een potje in een bakje zetten met heet water.

De glucose bij de chocolade schenken en nu roeren, voeg het water toe en je zult merken tijdens het roeren dat er zich een bal vormt,  nu de bal uitnemen en even doorkneden (vet scheidt zich nu af en deze wordt weggeveegd met wat keukenpapier) ald de bal er kneedbaar en goed homogeen uitziet, de bal verpakken in folie en voor de nacht laten rusten op een koele plaats.

Het beste is als je het in kleine gedeeltes doorkneed als je er mee wilt gaan werken, het is namelijk vrij hard in ruste.
Sommige mensen doen een stuk goed verpakt in hun broekzak zodat het op lichaamstemperatuur  komt voor ze er mee werken

Het is wat vettig om mee te werken maar plakt wel makkelijk aan zichzelf zeg maar, je kunt er bloemen mee maken, figuren etc,  maar ook bekleden mits je uitrolt op voldoende poedersuiker.

Je kunt er meer over vinden onder de naam candy clay (amerikaans) ik heb zelf geen cornsyrup gebruikt,
Het werkt schijnbar niet zo goed als glucose, waarom weet ik niet want ze zouden de zelfde basis hebben ......

4

bedankt voor je goede uitleg!

5

leve internet hoor !!! *D  maar graag gedaan.
Smaakt apart , soort chocolade kauwgom best lekker!!

6

IngridvanD heb ik even een vraagje aan jou....

ik heb het laatst ook geprobeerd om te maken, maar toen ik het wilde uitrollen was het erg plakkerig, het plakte vast aan mijn roller en daardoor kreeg ik niets fatsoenlijk uitgerold, heb je nog een tip voor mij?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

7

ff up...

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

8

Misschien wat crisco gebruiken?  :think:

9

poedersuiker er door kneden tot het wat vaster wordt, je hebt dan een mooi glanzend, zachte coherente cholademassa. Die valt dan echter nog niet te gebruiken. Dan een dagje laten rusten op een koele plek (geen koelkast), dan is het meestal redelijk hard en dan weer zacht kneden en dan is het prima te gebruiken. Op poedersuiker uitrollen werkt het beste is mijn ervaring.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

10

En smaakt het dan ook nog echt naar chocolade? En is het nog zacht bij het aansnijden van een taart?

Life is what you bake it.

11

Het smaakt een beetje naar de buitenkant van een chocotoffee en het is behoorlijk stevig. Ik gebruik het bijvoorbeeld om chocoladeranden te maken en chocodecoratie maar ik zo er geen taart mee bekleden, dat is een beetje te heftig, dan zou ik voor ganache kiezen...

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl