1

Onderwerp: Tabel..

Even een klein vraagje misschien is het wel heel simpel en snap ik het gewoon niet maaar.. Je hebt dus de tabel staan super handig met hoeveel je bij welke vorm moet gebruiken alleen nou wil ik graag me biscuit mix zelf maken (das opzich geen probleem) maar nu staat er dus in de tabel bij bijvoorbeeld 15cm rond zo en zoveel biscuit mix.. en als ik dus bij recepten kijk dan is de standaard hoeveelheid voor een 24cm vorm.. Hoe zorg ik nou dat ik precies genoeg heb voor een bijvoorbeeld 15..

P.s wij zijn maar met ze 3tjes hier en de kleinst eet nog geen taart haha doe het nog voor de lol dus vind zo zonde om zo een hele grote taart te bekleden vind het namelijk zo leuk om te doen!

2

Re: Tabel..

Per halve liter gebruik je 1 ei, 30 gram suiker, 25 gram bloem, 5 gram maizena, vanillesuiker en snuf zout.

Bakvorm vol laten lopen met water en kijken hoeveel erin gaat en dan bovenstaand recept (als je deze gebruikt).

Volgens mij kan je ook het aantal eieren aanhouden van de tabellen. En dan zoals hierboven even uitrekenen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Re: Tabel..

Samantha975 schreef:

Per halve liter gebruik je 1 ei, 30 gram suiker, 25 gram bloem, 5 gram maizena, vanillesuiker en snuf zout.

Bakvorm vol laten lopen met water en kijken hoeveel erin gaat en dan bovenstaand recept (als je deze gebruikt).

Volgens mij kan je ook het aantal eieren aanhouden van de tabellen. En dan zoals hierboven even uitrekenen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Oh kijk! Dat ga ik dan eens uitproberen! Even logisch nadenken dus haha Super bedankt! Het net een vorm van 16 gekocht ik heb namelijk een combi magnetron en daar gaat dus geen grote in! Hoop dat het lukt. Cupcakes bakken gaat er prima in.