Onderwerp: hoe kleur je marsepein en waarmee?
Hoi allemaal
hoe kleur je marsepein en waarmee.
En om een taart te bekleden(ronde springvorm standaard) hoeveel marsepein heb je nodig?
groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » hoe kleur je marsepein en waarmee?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal
En om een taart te bekleden(ronde springvorm standaard) hoeveel marsepein heb je nodig?
groetjes
Hoi allemaal
groetjes
Ik kleur met paste anderen kleuren met gel, is afhankelijk van wat je hebt of wilt, ik persoonlijk ind paste beter, geconcentreerder, minder vocht zodat de marsepein minder snel plakkerig wordt bij intensieve kleuring.
Welke doorsnede heeft de taart? Want die moet je weten om de hoeveeleheid ongeveer te berekenen aangezien je standaard sprinnvormen hebt vanaf 12 cm tot en met minstens 28 cm )
Voor een 28 cm gebruik ik ongeveer een pond gemiddeld, voor een 12 cm tussen de 100 en 130 gram.........
als ik een vierkante vorm neem van 20x20x5 hoe kom ik dan uit?
hoe bereken je dat?
als ik een vierkante vorm neem van 20x20x5 hoe kom ik dan uit?
hoe bereken je dat?
Dun =0.5 gram per vierkante cm dik = 1 gram per vierkante cm (dit zijn om en nabij beekeningen)
Een 20 bij 20 bij 5 cm = een lap van 30x30 = 900 vierkante cm dus een gewicht tussen de 450 en 900 gram afhankelijk van de dikte.......
Hoi,
Als je precies de hoeveel wil weten moet je op deze site kijken : http://www.felicitaartjes.nl/ vind je de juiste schema's en klopt vaak wel.
Ik kleur mijn marsepein met wilton gel, ik gebruik altijd van een theelepel een heel klein beetje, ik merk als je het 2 a 3 dagen van te voren kleurt en op de dag dat je het gaat bekleden de kleur heel erg mooi is omdat je je marsepein laat rusten en de kleur goed kan in trekken. Ik verpak het in plastic folie ( huishoud folie ) en bewaar het in een donkere trommel.
Veel succes.
hoe kan ik marsepein met natuurlijke kleurstoffen maken(ivm allergie)
bietensap voor rode en roze marsepein
wortelsap voor oranje marsepein
reine-claude siroop voor groene marsepein
cacaopoeder voor bruine met chocosmaak(moet je dat dan als poeder doen of iets vloeibaar maken),
saffraanpoeder voor geel (geeft dit smaak af en moet je dat dan als poeder doen of iets vloeibaar maken)
ik ben er namelijk nog niet uit, nijntje of babyborn.
In beide gevallen heb ik niet zo veel marsepein nodig alleen een paar kleurtjes.
En anders valt de taart wel heel prijzig uit.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » hoe kleur je marsepein en waarmee?