1

Onderwerp: Vraagje...

op de taarten van de banketbakker zit altijd op de randen zo'n spuitrand. Kan in allerlei kleuren. Weet iemand hoe dit heet? Is een soort schuim ofzo?? Het is best stevig.

De marsepijn van de bakker is ook altijd erg lekker op zo'n taart! Is de marsepijn uit de webshop hier ook zo lekker??

Bij de HEMA hebben ze ook aardig wat bakspulletjes toch?? qua vormen enzo..

Groetjes Priscilla

2

Re: Vraagje...

En hoeveel marsepijn heb je nodig voor een normaal taartje maat is 24 geloof ik? En ik wil een rose taart maken en een blauwe, dan kan ik die kleurpasta nemen toch? Welke kleur heb ik nodig voor echt princessenrose (cyclaam? roze?) en de blauw maakt niet zo veel uit turkoois of lichter...

3

Re: Vraagje...

hai,

zo'n randje bij de bakker is icing, zie zoeken /recepten voor recept.
Je hebt volgens mij genoeg aan 500 gr marsepein, is ruim maar goed, gaat ff makkelijker om over je taart te krijgen. De rest kun je ook nog mee decoreren immers. De marsepein uit de webshop is lekker!
je kunt gewoon roze nemen als kleurstof en met een cocktailprikker heel weinig door je marsepein doen. DAarna kun je altijd nog toevoegen voor het gewenste resultaat.
succes!!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

4

Re: Vraagje...

Sommige bakkers maken dat randje ook wel van botercr

5

Re: Vraagje...

wat ik bedoel is volgens mij dat het wel iets stugger is, botercreme blijft echt zacht toch. Ik denk ook wel dat het icing is. Klopt het nou dat je decorating icing hebt en gewone icing? Wat is daar het verschil van dan???

6

Re: Vraagje...

Hoi Priscilla,

De kant en kare decorating icing (Dat is een naam die wilton heeft bedacht, volgens mij is het officieel zelfs decorator icing) is in dit geval een icing die zacht blijft. Het is mengsel dat spuitvast is en vormvast blijft, maar zacht blijft doordat het met shortening (een plantaardig vet) gemaakt is. Royal icing is de icing die gemaakt wordt van eiwit en poedersuiker en deze wordt goed hard, net als de potjes van baukje, die paddestoeltes ed. uit de supermarkt. Dus dat is verschil.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: Vraagje...

oke decorating icing word het dus. Van de taart die wij hadden smaakt het idd anders dan de vulling (ik neem aan dat daar ook botercreme tussen zat)
Ik ga het nog even navragen bij de bakkerij waar is ze besteld had.