1

Onderwerp: nou het is zover

ik mijn zoontje in bed gezwiept, en nu kan mama de taart gaan vullen en decoreren.
Maar nou heb ik gekozen voor bokkepootjesvulling en kersen jam...
Die bokkepootjes zijn met slagroom, hoelang kan ik dat buiten de koelkast bewaren ??
Ik wil de taart vanmiddag meenemen naar mijn moeder, en ik moet hen nog decoreren. Ik las dat fondant gaat smelten in de koelkast, en daar ga ik mee
decoreren.......

Wie heeft raad.....

Bedankt

Micky

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: nou het is zover

Micky schreef:

ik mijn zoontje in bed gezwiept, en nu kan mama de taart gaan vullen en decoreren.
Maar nou heb ik gekozen voor bokkepootjesvulling en kersen jam...
Die bokkepootjes zijn met slagroom, hoelang kan ik dat buiten de koelkast bewaren ??
Ik wil de taart vanmiddag meenemen naar mijn moeder, en ik moet hen nog decoreren. Ik las dat fondant gaat smelten in de koelkast, en daar ga ik mee
decoreren.......

Een goed gevulde taart waarvan de vulling goed koel is kan zeker wel een tijdje buiten de koelkast hoor, de cakelagen zorgen dat de koude er zomaar niet uitkan en sluit de lucht buiten, gewoon lekker meenemen en opeten bij je moeder :)

Als hij toch in de koelkast moet, probeer het altijd op te bergen in een gebaksdoos of een goed af te sluiten container van plastic ( taartbox of zo) zo kan er weinig vocht op komen en bij het uit de koelkast halen dicht laten zodat er weinig vocht van buitenaf bij kan en rustig op temp laten komen.

Veel plezier.

I believe in Sandy Claws

3

Bedankt voor de tip !!
Het eindresultaat staat inmiddels op de taartenparade...
en we gaan nu bijna naar mijn moeder toe, dus denk dat het wel goed komt !!!

Ga van de week eens op taartdozen jacht, van karton op plastic en dan goed
afsluitbaar.... moet lukken

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

4

Ik had voor mijn allereerste barbietaart dus geen plek in mijn koelkast, ik heb m in de tuin gezet in een vuilniszak, met een wasmand eroverheen (in het kader van loslopende katten/beesten) en een zware steen erop en hij zag er nog keurig uit de volgende ochtend en helemaal heel, hihi

Alles goed???? nee 3 fout

5

oh ja..dat moet je dus niet hoogzomer doen, maar de nachttemperatuur gaat nu nog wel

Alles goed???? nee 3 fout

6

Wat een goeie tip, lune. Die ga ik even onthouden, want mijn zoontje is in november jarig en dan zal de koelkast wel weer veel te vol staan voor een taart!

Groetjes Ingrid