Onderwerp: Biscuitdeeg wordt niet hoog en veel te hard!!
Mijn biscuitdeeg wil niet heel erg omhoog komen. Ik zou graag tips ontvangen wat ik anders moet doen.
Ik heb een rubberen bakvorm van 26cm groot.
Ik doe als eerste 6 eieren, 180gr. suiker en 1 zakje vanillesuiker in een kom. Dit mix ik op de hoogste snelheid zeker 10minuten.
Dan ziet het beslag er (volgens mij) goed uit.
Dan doe ik 150gr. zelfrijzend bakmeel, 30gr. maizena en een beetje zout door elkaar. Dit zeef ik in kleine beetjes door het beslag heen. En dit doe ik met een plastic spatel door het beslag heen roeren.
Als bijna al het meel er doorheen is merk ik wel dat mijn bakmengel wat meer aan elkaar hecht en minder luchtig is.
Dan doe ik dit in de bakvorm. Als mijn hete luchtoven 140gr. is zet ik de springvorm in de oven. En laat dan de temperatuur oplopen tot 185gr. Dit laat ik 45minuten bakken. Dan doe ik de oven een stukje open en haal na een minuutje de taart uit de oven. Hij is heel mooi glad, maar is ongeveer 10 a 15cm hoog en de randen zijn veel te hard. Aan 1 kant zelfs tegen het aangebrande aan.
Kan iemand mij helpen.....ik vind het zonde om die bodems steeds te moeten weg gooien.
Linda