1

Onderwerp: Vrijdag bakken, maandag nog wel te eten?

De titel zegt eigenlijk al genoeg!
Ik heb een opdracht voor 27 december. Fijn na de feestdagen met de verplichte familiebezoekjes en zelf ook nog moeten werken 's ochtends. Maar omdat de kleine meid zo graag een prinsessentaart wilde hebben (en dit jaar geen taart vd bakker zoals andere jaren), heb ik ja gezegd.
Nu wil de taart dus eigenlijk al op vrijdag maken, maar is ie dan op maandag nog wel lekker? Ik wil hem op verzoek vullen met botercreme en een laagje jam...

Bedankt!!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

Re: Vrijdag bakken, maandag nog wel te eten?

Hoi,

Ik denk van wel, maar dat is dan ook de laatste dag dat ie lekker is, dat is niet fair tegenover je klant. Als je er voor wilt zorgen dat je een echte verse taart aanbiedt aan je klant, kun je de taart toch ook van te voren maken zo ver mogelijk, dan invriezen en de decoratie er dan bij het ontdooien opplakken. (die je van te voren bewaart in een goed afgesloten doos). Scheelt je ook een hoop stress, want daar heb je nu al last van.
Zo zou ik het doen. Ik weet dat er hier ook mensen zijn die een taart langer dan 3 dagen nog lekker vinden, maar mijn ervaring is dat je taart maximaal 3 dagen vers blijft.