1

Onderwerp: Waarom FunCakes biscuitmix wel in 1x kloppen, maar zelfgemaakt niet?

Waarom kun je de ingrediënten voor FunCakes biscuitmix wel op een grote hoop gooien en mixen, maar moet je als je met losse ingrediënten aan de slag gaat, de bloem er apart doorheen spatelen?

De FunCakesmix komt bij mij wel goed omhoog, maar als ik moet gaan klooien met het spatelen van bloem dan wil het niet meer rijzen. Ik denk dat dat komt doordat ik zo lang bezig ben met spatelen dat ik het beslag kapot maak (lucht eruit, bedoel ik dan). Ben zo bang voor klonten :s

2

Re: Waarom FunCakes biscuitmix wel in 1x kloppen, maar zelfgemaakt niet?

ik heb het ook een keer geprobeerd, maar met de mix is het idd hoger en ziet het er professioneler uit. Ik hou me gewoon weer bij de mix!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

als je het basisrecept gebruikt moet je idd zorgen, dat de lucht erin blijft.
je zeeft dan een beetje boven je eiermengsel en spatelt dat rustig er door, dan weer een beetje zeven en spatelen, als maar door (bij een 30x30 was ik wel een half uur bezig!!) en dan gaat die lucht er echt niet zomaar uit, dan ben je echt aan het kloppen geweest.

Maar het kan dus wel goed gaan, maar idd is mix handiger, maar niet altijd lekkerder. en voor koemelkvrije-taarten kun je alleen basisrecept gebruiken....

Groetjes, Dorothea.

4

Ik ben zo iemand die heel koppig altijd zoveel mogelijk probeert om kant-en-klaar te vermijden :o Vandaar dat er in mijn keukenkastje een enorm arsenaal staat aan kruiden en basisproducten, en er geen kruidenmixen of sauzen te vinden zijn.

Dus eigenlijk wil ik het gewoon kunnen, zelfgemaakte biscuitmix maken! Maar stug door blijven oefenen, dan...

5

Dot schreef:

(bij een 30x30 was ik wel een half uur bezig!!)

Ah, ik was binnen 5 minuten klaar... Had niet het idee dat ik aan het kloppen was, ik dacht de youtube-filmpjes toch redelijk te volgen.
Maar misschien even blijven oefenen in een 10x10 bakvorm. Dan kost het ook niet zoveel geld en ingrediënten.

ik volg een fammilie recept voor biscuit,
dan schep je de bloem met een metalen lepel door je eirebeslag maar het eierbeslag is wel in heet water geklopt. En dat maakt denk ik ook verschil. Of je je eieren warm of koud klopt.

En je zou het altijd kunnen proberen, alles op een hoop gooien :P

iig succes!