Onderwerp: crea in gezinsvervangend tehuis
Hallo allemaal,
om mijn vraag te stellen moet ik het eerst even toelichten.
Mijn zoon van 12 zit sinds mei in een gezinsvervangend tehuis. Hij heeft Gilles de la tourette, adhd en pdd-nos. Gelukkig gaat het allemaal best goed, ondanks de moeilijke tijd natuurlijk.
De kerstvakantie komt eraan en Jaimy zit met 10 kinderen in een groep. Normaal maken ze een schema om de vakantie door te komen, want als de structuur weg is van school is het voor deze kinderen erg moeilijk om de dag door te komen. Nu hadden ze moeite om de dagen te vullen en heb ik in mijn enthousiasme aangeboden om met de kinderen cc's te gaan maken in wintersfeer. De kinderen gaan een dag later allemaal naar huis voor oudjaar en ik zou het zo leuk vinden dat ze allemaal met een trots koppie
4 lekkere cc's mee kunnen nemen voor hun familie of pleegouders.
MAAR... ik begin nog maar net en heb wel al een aantal spullen voor mezelf, maar niet voor 10 kinderen. We gaan boetseren: kerstboompje, pinguin, roosjes, sneeuwpop en dergelijke. Met een mesje en prikkers komen we al een heel eind. placemats heb ik ook al. ik ga kant en klare cc's gebruiken en afsmeren met witte pasta om het fondantplaatje erop te zetten waar de knutsels op kunnen.
Hebben jullie nog id-tjes over rollertjes, inpakken van de cc's, hoe ik alles erop lijm (vastmaak zodat het er niet af valt, omdat ze niet zo heel voorzichtig zijn), kleine scherpe schaartjes etc.
Alle id-en zijn natuurlijk heel erg welkom en mocht er iemand zijn die wat spulletjes overheeft, dan heel graag. Ik bekostig deze middag voor de kinderen zelf omdat er maar een heel klein budget is voor vrijetijdsbesteding.
In ieder geval dankjewel voor het lezen en eventueel meedenken.
Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)