1

Onderwerp: koekjes in de kerstboom

Hoi,

het leek mij leuk en gezellig om koekjes te bakken en die dan eventueel te versieren en in de kerstboom te hangen...

Weet iemand een goed recept hiervoor (aangezien ze natuurlijk niet verpakt worden en misschien snel uitdrogen)

het zelfde geld voor de versiering.. want dat moet natuurlijk wel goed blijven...

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

2

Re: koekjes in de kerstboom

voor de versiering zou ik royal icing doen met parels ofzo?

Voor het recept lees ik even mee, want ik wil ze ook maken. :Y

3

misschien is het een idee om ze volledig door de chocolade te halen vóór je ze zou versieren?? Dan zorgt de choco ervoor dat de koekjes mooi 'afgesloten' zijn, en vers blijven!

Ik DENK dat je het beste een één-twee-drie deeg (1 deel suiker, 2 delen boter, 3delen bloem ect) voor de koekjes kan gebruiken, die kunnen namelijk vaak wel wat hebben! ;)

voor de decoratie zou ik RI of ook chocolade gebruiken ;)

4

Ik heb ze ook 3 weken geleden ofzo gemaakt! :D
Zelf heb ik het toen met icing opgespoten en ook wat met parels gedecoreerd. Maar je kan ze ook heel goed met marsepein/ fondant decoreren  :+  De koekjes blijven wel een aantal dagen goed hoor. Zelf zou ik ze alleen niet gaan eten (ze zijn ook niet super lekker) maar meer voor de sier houden. Ik had het recept van Peggy Porchen gebruikt en deze liepen niet uit en hielden goed hun vorm :D !

Succes met de koekjes ben benieuwd naar het resultaat :D

5

Waarom maak je ze niet gewoon van brooddeeg?

6 Laatst bewerkt door lil_suz (07-12-2010 17:30)

Joyce84 schreef:

brooddeeg? sorry zegt mij zo even niks.. wat is dat precies en wat is het voordeel hiervan...??

ps het is wel degelijk de bedoeling om ze op te eten hoor!! hahaha

7

Sla dan maar brooddeed over, dit is niet te eten...
Volgens mij staat op ah wel het recept, heeft ooit in zo´n allerhande gestaan...

8

lil_suz schreef:
Joyce84 schreef:

brooddeeg? sorry zegt mij zo even niks.. wat is dat precies en wat is het voordeel hiervan...??

ps het is wel degelijk de bedoeling om ze op te eten hoor!! hahaha

Ah sorry ;) dacht dat t puur om deco ging!

9

geen brooddeeg dus... ik zal 1,2,3 deeg proberen.. maar dan nog met de versiering... chocolade opzich wel een goed idee maar ik wil niet alles met chocolade...

ik kan ze natuurlijk ook geheel bekleden met icing.. zijn ze ook lucht dicht hahaha.. maar zou dat lekker zijn??

10

nou icing droogt op he, dan word het haast een hard schuimpje.

Zou het zelf niet doen.

11

Het deeg waar je het over hebt (1-2-3) is het recept voor zandkoekjes. Die kunnen inderdaad wel wat hebben. Ook buiten de koektrommel blijven ze een paar dagen wel lekker.

In dit topic staan nog meer recepten voor koekjes die je kunt versieren.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

Ik heb afgelopen zondag met de meiden speculaaskoekjes gebakken (recept 6 uit bovenstaand topic) en die zijn nu nog steeds knapperig.

Versieren zou ik zelf met royal icing doen. Gewoon omdat ik dat het lekkerst vind  :o

12

mm lastig zeg... die versiering bedenken.... speculaas is ook wel een idee voor het koekje trouwens...

toch nog even bedenken wat ik met de versiering ga doen want het moet natuurlijk wel eetbaar blijven en als het echt knal hard word is dat het niet.... ik heb zelf nog nooit koekjes versierd dus geen idee hoe of wat....

en glazuur erop ofzo?? blijft dat misschien wel goed?