1

Onderwerp: bruidstaart met 1 persoon suikervrij, hoe?

hoe los je dat op, ik moet een bruidstaart (geen cc's) maken en 1 persoon is diabeet. moet ik het bruidspaar dit zelf laten regelen of moet ik iets maken (veel werk, en weet absoluut niet hoe).
ik hoor graag
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

2

Re: bruidstaart met 1 persoon suikervrij, hoe?

Kan je niet een klein (mep) taartje in de stijl van de bruidstaart maken voor de suikervrije gast? Zou wel aan het bruidspaar de kosten extra doorberekenen, dus hun vooraf bellen en je voorstel doen. Zo van "U heeft een gast die beslist suikervrij eet. Ik kan hiervoor in de stijl van uw taart een bijpassend minitaartje maken en dat kost u 15 euro extra. Wilt u dat?" Da's toch service...

Recepten voor suikervrije taartjes staan op het forum. Gebruik de zoekfunctie en je kunt kiezen  :)

Just my 2 cents.

Met zoete groet! Akire

3

Een diabeet mag wel suiker hebben.
Is het de wens van het bruidspaar dat er rekening meegehouden word door suikervrij te maken?

Als het niet de wens is zouik er niks speciaals voor doen hoor, de diabeet kiest zelf om de taart te eten of juist weer niet.
Die persoon zal insuline bij zich hebben waarbij het eten ook gewoon kan.

4

ik kreeg ook laatst een vraag voor suikervrije bekleden, maar marsepein en fondant is altijd met suiker.... dat kun je dan toch niet anders oplossen??

Groetjes, Dorothea.

5

Idd dan zou je dus een cc kunnen maken zonder suiker en volgens mij zijn alle versieringen ook met suiker dus dat word erg kaal...

Maar een diabeet mag gewoon suiker eten, tenzij die persoon een suikervrij dieet moet volgen.
Als jet het heel rationeel bekijkt dan zou de basistaart ook nietv mogen want dat zijn kolydraten die in het lichaam weer in suikers worden omgezet.

Ik zou hetnog even navragen bij het bruidspaar, misschien kunnen zij de diabeet even navragen wat hij/zij wil...
Vind het trouwens wel heel netjes als het bruidspaar daar rekening mee houd!

6

idd iig even vragen waarom die persoon suikervrij moet en wat er dan wel gebruikt mag worden. (Bv allergisch voor bietsuiker, fructose-intolerant, enz.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.