Als ik een basispakketje maak dan stop ik daarin:
Wilton kleurstoffen: geel, rood en blauw.
(de kleuren kunnen onderling gemengd worden zoals andere verfstoffen en dan heb je een leuke basis)
Rolling pin, klein.
(dat is een plastic stokje die we gebruiken als een deegroller, maar je kan ook een stukje afgezaagd pvc-buis gebruiken, dat werkt ook prima en heeft als voordeel dat je het in de vaatwasser kunt doen)
Place mat
(van Ikea wordt vaak gebruikt of een andere als het maar heel glad in aan de bovenkant anders druk je een patroon in je materiaal. In de web shop zijn allerlei non sticky boards te koop maar in het begin is een place mat echt prima.)
Uitstekers
(die hebben in deze hobby vaak speciale namen, zoals plungers. Maar je kan prima koekjes stekers of ongebruikte klei uitstekertjes gebruiken)
Spuitmondjes
(die worden vaak tips genoemd. Ik doe er altijd 5 verschillende in. Een voor een heel dun lijntje, een voor een bredere lijntje of bolletje, een drop flower - platliggend bloemetje -, een leaf -blaadje- en een scroll -een krul.)
Wegwerp spuitzakken en koppelstukjes
(koppelstukjes zijn handig omdat je van buitenaf het spuitmondje kan vervangen... dus je werkt met dezelfde spuitzak maar met een andere opzetmondje)
Pallet knifes
(een paar verschillende pallet knifes zijn handig voor het uitsnijden en optillen van fondant/marsepein onderdeeltjes maar ook voor de gespoten bloementjes of blaadjes... te koop voor een appel-en-een-ei bij onder andere Xenos)
Ik doen er dan een kilo fondant bij en wat recepten.
Voor de rest levert de keukenlade ook heel wat opties op. Het is vooral creatief zijn.
Suc6 ermee. Hoop dat dit je ietswat heeft geholpen.
Doeg.
Met zoete groet! Akire