1

Onderwerp: 3D trekker/tractor

Ik heb een vraag gekregen of ik een 3D taart kan maken van een trekker / tractor.
Nu heb ik alleen nog maar ronde taarten gemaakt en 1 vierkante overigens maar nog geen 3D :nooo .

Hoe pak ik dit aan?
Wat ik heb gelezen is geen biscuit te gebruiken maar cake.
Is dat ook nodig voor een tractor? Ik was van plan een vierkante taart zo te snijden dat je een beetje een het tractor figuur hebt dus geen al te lastige snijwerkzaamheden, denk ik nu.
Of is biscuit te slap om mee te stapelen?
Of raden jullie mij iets anders aan?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen hiermee want ze wilden geen puzzelplaatje echt een 3D taart, hellup!!!

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: 3D trekker/tractor

Hierbij een foto van een trekkertaart die ik ooit voor m'n zoontje maakte, misschien heb je daar iets aan.
Gemaakt van boerencake, gesneden en in vorm geplakt met jam, afgesmeerd met jam (echt, het kan) en bekleed met marsepein van de patisserie (da's heel ander spul dan die uit de webshops, maar je kunt er ook minder strak mee werken).
(Ik had ook nog haast geen kleurstof en materiaal, maar het gaat om het idee.)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IX4G8MTF-D.jpg

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door Steffie70 (06-12-2010 20:25)

Carien schreef:

Hierbij een foto van een trekkertaart die ik ooit voor m'n zoontje maakte, misschien heb je daar iets aan.
Gemaakt van boerencake, gesneden en in vorm geplakt met jam, afgesmeerd met jam (echt, het kan) en bekleed met marsepein van de patisserie (da's heel ander spul dan die uit de webshops, maar je kunt er ook minder strak mee werken).
(Ik had ook nog haast geen kleurstof en materiaal, maar het gaat om het idee.)

Hoi Carien,

Bedankt voor je reactie.
Met cake is dus wel de beste optie zo te zien?
Het enige probleem is dat ik een trekker na moet maken zonder een cabine aan de bovenkant dus dat maakt het volgens mij nog lastig ook.
Ik hoop dat er nog meer voorbeelden volgen, heb al via de zoekfunctie gekeken maar zie veel puzzelplaatjes voorbij komen en niet een echte 3D versie.

4

Steffie............als je naar google afbeeldingen gaat en dan zoekt op "3D tractor cake" kom je veel voorbeelden tegen............en hopelijk 1 waarmee je verder kan.

5

Karin09 schreef:

Steffie............als je naar google afbeeldingen gaat en dan zoekt op "3D tractor cake" kom je veel voorbeelden tegen............en hopelijk 1 waarmee je verder kan.

Hoi Karin,

Oh je bent geweldig :thumb:
Ik had alleen nog maar op dit forum gekeken, tja de wereld is dus toch groter dan alleen dit forum ;)
Super bedankt, hier kan ik vast inspiratie opdoen!

6

Hallo,

Ik ben toch nog een beetje aan het denken hoe e.e.aa. te kunnen maken en heb toch nog een vraagje.

Ik hoef dus niet zo'n cabine te maken zou dan biscuit volstaan of is cake makkelijker snijbaar?
En ik weet dat er een topic over prijzen bestaat maar hoe weet ik wat ik moet vragen voor zo'n 3d taart?
Hij moet voor ong. 20 personen zijn wordt dan ook de prijs p.p. berekend of is dat alleen voor ronde/vierkante taarten?
Daar kan ik zo 1,2,3 geen wijs uit worden.
Ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen want ik moet deze week reageren of ik het kan en wat het gaat kosten.

Ik heb vorige week een 3d mini cooper gemaakt. Cake snijdt volgens mij wel makkelijker, maar ik heb het gewoon met biscuit gedaan en ook gevuld, anders is het niet echt meer taart naar mijn idee.

Als hij voor 20 pers. is hij iets groter dan een 26 cm. Ik zou zelf de prijs rekenen die ik vraag voor een 26 cm, maar goed sommigen rekenen meer voor een 3d.

Succes!

8

Iris Zijlstra schreef:

Ik heb vorige week een 3d mini cooper gemaakt. Cake snijdt volgens mij wel makkelijker, maar ik heb het gewoon met biscuit gedaan en ook gevuld, anders is het niet echt meer taart naar mijn idee.

Als hij voor 20 pers. is hij iets groter dan een 26 cm. Ik zou zelf de prijs rekenen die ik vraag voor een 26 cm, maar goed sommigen rekenen meer voor een 3d.

Succes!

Hoi Iris,

Bedankt voor je reactie.
Ik had echt werkelijk nog geen idee om zoiets aan te pakken.
Mij lijkt cake ook niet echt lekker, veel te machtig dus ik hoop dat het met biscuit ook gaat lukken! Als ik het zo lees bij jou moet het te doen zijn.
Bedankt ook voor je advies van die 26 cm taart!
Ik ga er weer even mee aan de slag. Wat een projectjes zijn dat zeg 3d taarten. Je bent er echt even zoet mee!