1

Onderwerp: de allereerste keer!

Allereerst wil ik even vermelden hoe geweldig dit forum en deze site is! Ik ben al vele keren komen kijken maar heb me vandaag geregistreerd. Ik ben namelijk nog niet zo lang bezig maar ik heb het taartenvirus zeker te pakken! :p
Deze drakentaart is men laatste, gemaakt voor een jongetje: Kéan, voor zijn 7e verjaardag. Het zou super zijn om wat advies te krijgen!

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1161.snc4/150342_10150302072900247_802860246_15645982_6977402_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs939.snc4/73251_10150302073050247_802860246_15645984_6833876_n.jpg

2

Re: de allereerste keer!

Heel erg mooi gedaan, helemaal als je nog niet zo lang bezig bent! Erg mooi, geen adviezen vanaf deze kant zo.

feestvantaart.webs.com Een taart voor ieder feest!

3

hij is gaaf

4

Toppertje!

Neem een kijkje op FB Taartjestuin om mijn oogst te bekijken!

5

zekker een toppertje :thumb:

6

Wat zal hij die gaaf hebben gevonden!
Geen advies, ben zelf pas begonnen.
Zou willen dat ik dit al kon!

7

hij is prachtig! :Y Aan zoiets heb ik me zeker nog niet gewaagd.

Ik zie wel dat het marsepein/fondant(?) wat scheurtjes heeft, maar hoe dat komt weet ik ook niet :think:  :nooo ; wie weet komt er nog iemand die er een antwoord op heeft.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

fantastisch, je hebt geen adviezen nodig!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

ja ik weet het, het ligt aan het soort fondant. Ik moet nieuwe gaan kopen. Ik gebruik namelijk geen Callebaut (of nog niet :p) en dan zou het probleem opgelost moeten zijn :). Bedankt!

10

Ik gebruik RegalIce-fondant en Zeelandia-marsepein en heb dat nog nooit gehad

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Mmh, ik gebruik ook Regalice en er werd me verteld dat het daaraan lag. Raar  :)

12

mooi hoor!

kwestie van de scheurtjes, ik moet NOOIT geen regalice fondant meer hebben, wat ik nog heb gebruik ik op in combi met M&B ...

elke keer in met regalice alleen bekleed scheurt het langst de bovenste rand ALTIJD! ik snap het niet :( als ik marsepein gebruik heb ik het niet en met de M&B heb ik het ook niet ... ik raad hem dus zeker af ;)

ook de kleurtjes vallen me soms dik tegen van regalice zo heb ik daar roos en paars van liggen, en als het droogt worden het hele lekijke afgewassen kleuren :(

Ja, ik heb er ook al vele keren voor gevloekt en totaal niet wetend waar het aan lag  :D . Ik had hem aangekocht toen ik begon en blijven kopen omdat enkel Regalice te verkrijgen was bij de dichtsbijzijnde groothandel maar nu weet ik wel beter :) .

Aah ja, nog een ander vraagje: heeft er iemand van jullie de PME cursus al gevolgd? Ik wil hem misschien volgen maar vind het veel geld en weet niet of ik al gevorderd genoeg ben  :D . Ervaringen en tips zouden welkom zijn

14

super top! die scheurtjes storen me niet

15

Ehhh WAUW! Tips: Vooral doorgaan!

16

Heel leuk gedaan hoor! :)

Wauw, wat knap gedaan! Als je nog niet zo lang bezig bent, ben ik erg benieuwd wat voor moois er nog gaat volgen.

Dank jullie wel allemaal voor de leuke berichtjes! Nu ga ik extra hard men best doen :), geweldige boost!  :thumb:

19

Als je de scheurtjes een beetje weg wil werken kun er bijvoorbeeld een beetje crisco op smeren en met de smoother goed 'masseren'. Kleine scheurtjes willen dan wel eens weg gaan.

20

Erg leuk!

21

Ben je nog maar pas begonnen? Dit is echt heel mooi gemaakt hoor! Je draakje is heel erg leuk.

Ben zelf ook nog beginner maar zoiets moois is me nog niet gelukt.

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

@ Taartiana : ik ben inderdaad nog niet zo lang bezig. Nu een maand of 8 sinds ik men eerste taart heb gemaakt (het zijn er ondertussen een zeven-achttal). Ik zou veeeeeeeeeeeel meer willen bakken maar ik kan me natuurlijk niet blijven volproppen met men eigen taarten :p. Het is moeilijk om mensen te vinden waarvoor ik kan bakken omdat ik net afgestudeerd ben en nog maar pas op zoek ben naar werk dus van collega's is er nog geen sprake en mede-afgestudeerden vinden het meestal erg duur :)

23

Heel leuk.
Is de hele draak van marsepein of fondant? Of heb je daar ook iets van biscuit/taartje/cake voor gebruikt?

@ Ilonka: Het lijfje is een gewoon boltaartje (vanillebiscuit gevuld met rode vruchten en boterroom op basis van witte chocola) bekleed met fondant. De rest (hoofdje, staart en nek) zijn allemaal apart geboetseerd en daar heb ik ook fondant voor gebruikt. Om te boetseren vind ik het makkelijker om met fondant te werken, marsepein is zo plakkerig :)

25

Supermooie taart!! Geen advies nodig, denk ik.  :thumb:

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl