1

Onderwerp: Ik hier?

Goedendag allemaal :)

Na een paar jaar maar wat aangekloot te hebben met het bakken en bekleden van cakes, ontdekte ik laatst de winkel van de leukste taarten, en snapte toen niet meer hoe ik ooit heb kunnen leven zonder fondant en royal icing, zonder biscuitcakes en swiss meringue, zonder plunger cutters, embossers en veiners, zonder geur-, kleur- en smaakstoffen en zonder allemaal dingen waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had totdat ik ze zag  :9

Nu ben ik vooral bezig met experimenteren met vullingen en smaken, op zoek naar de Perfecte Vulling. Die heb ik helaas nog niet gevonden, al was swiss meringue wel een hele openbaring voor me.

Ik kijk nog even niet al te veel rond bij de gemaakte taarten, want daar voel ik me heel nietig bij. Ik ben al lang blij als ik een taart (met hulpmiddelen...) recht afgesneden krijg :)

Groet,
Wies

2

Re: Ik hier?

Hoi Wies,

Welkom hier op het forum.
Het is hier erg gezellig en vooral, voor mij tenminste, erg leerzaam.

De perfecte vulling is natuurlijk persoonsafhankelijk maar ik kan niet meer zonder de vulling met lemoncurd en aangevette slagroom. Dat is bij ons de favoriet!

En voor een rechte bovenkant, gewoon je taart omkiepen na het bakken dan heb je geheid een rechte bovenkant, zonder hulpmiddelen ;) .

Succes met bakken!

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

3

Hoi Wies, welkom!
Zo voelde ik me deze zomer ook, errug blond, toen bleek dat er een hele taartenwereld bestond, waar ik nog nooit van gehoord had (terwijl ik mezelf best een piet vond vwb taarten :s ). Pas op, je komt er niet meer af hoor :lol: .

Vwb die vulling: Bonbonblocroom met dulce de leche is errug lekker, maar ook gebakken appeltjes met slagroom en pepernotenbotercrème :9  :9 .

Succes met bakken en vullen, ennuh, zien laten hè?

Overigens van kijken naar andere taarten (en de kommentaren/tips daarop) leer je erg veel hoor! :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

hoihoi

ik ben sinds gister ook nieuw op het forum
en ik begin helemaal voor het eerst, dus je bent niet alleen;-)

liefs merel

5

Steffie70 schreef:

De perfecte vulling is natuurlijk persoonsafhankelijk maar ik kan niet meer zonder de vulling met lemoncurd en aangevette slagroom. Dat is bij ons de favoriet!

En voor een rechte bovenkant, gewoon je taart omkiepen na het bakken dan heb je geheid een rechte bovenkant, zonder hulpmiddelen ;)

Ik zoek een zachte vulling die niet al te slap wordt buiten de koelkast. Botercrème en swiss meringue zijn allebei lekker zacht als ze net geklopt zijn, maar worden uiteindelijk zo hard. Slagroom heeft weer zo de neiging om in elkaar te gaan zakken.

Ach, we zoeken maar even verder. Ik heb voor eind december nu i.e.g. een taart op het menu staan met lemon curd en mon chou vulling. Aangevette slagroom klinkt op zich ook heel lekker, maar een hele bak mascarpone als er maar 40 gram nodig is, is geen echt efficiënt gebruik van mijn centjes ;)

Carien schreef:

Pas op, je komt er niet meer af hoor :lol: .

Ik heb vandaag mijn tweede bestelling in 3 weken tijd binnengekregen... Voor mijn afscheid op het werk heb ik een waardebon van de Leukste Taarten gevraagd, dus eind december waarschijnlijk bestelling nummero 3. En daarna is er ook nog heel wat te willen.

Ik weet dus al dat ik er niet meer vanaf kom, maar stiekem vind ik dat helemaal niet erg ;)