1

Onderwerp: Zojuist Tobleronemousse verknoeid :-(

Gisteren slagroom verwarmd, Toblerone er in gesmolten en daarna in de koelkast gedaan. Zojuit opgeklopt met klopfix en dat leek goed te gaan. Totdat ik de mixer uitzette: het lijkt wel geschift!  :s
Als je een hapje neemt is het net of je allemaal kleine zachte vetstukjes in je mond hebt. Net als wanneer je de slagroom te lang klopt.

Heeft iemand dit eerder gehad? En wat kan ik in het vervolg er aan doen, heb niet lang geklopt of zo. Denk 1,5 tot max 2 minuten.

Nu maar vullen met sinaasappelfondant, mandarijntjes en speculaasbotercreme. Is vast ook wel lekker  :)

Groetjes
Esther

2

Re: Zojuist Tobleronemousse verknoeid :-(

Ik heb een Zwitsers recept van Toblerone mousse, zal het opzoeken en dan bij de recepten plaatsen.

Christine.

3

Ben benieuwd, als dat op een andere manier werkt dan deze ga ik hem zeker eens proberen.
Bedankt alvast! :D

Groetjes
Esther

Als botercreme gaat schiften wil verwarmen soms helpen.
Gewoon heel even in de magnetron, misschien helpt het hier ook wel bij?

Zelf klop ik ganache zoner klopfix en dat gaat wel prima.

Succes

5

Klopfix bevat een zuur,zetmeel,zout en suiker. Zuur scheidt het cacaovet,zout neem vochtop suiker kristaliseer,zetmeel is een bindmiddel.Dat gaat niet samen.

6 Laatst bewerkt door keukentje (06-12-2010 08:53)

Mijn recept voor de Toblerone mousse heb ik bij recepten gezet.

Succes en eet ze. :9

Christine.

7

JOS schreef:

Klopfix bevat een zuur,zetmeel,zout en suiker. Zuur scheidt het cacaovet,zout neem vochtop suiker kristaliseer,zetmeel is een bindmiddel.Dat gaat niet samen.

Toch doet mijn bonbonblocroom het wel met klopfix. Moet toch niet zo anders zijn dan met toblerone? Ik gok toch op te lang gemixt.....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Theorie he is niet altijd zoals in de praktijk.
Dan zou je wel gelijk kunnen hebben dat het te lang gemixt is.
Dus zou zeggen nog een keer uitproberen.

9

Ik heb van het weekend ook tobleronemousse gemaakt,
2 repen, slagroom en een zakje klopfix.
Ik verbaasde mij over hoe ontzettend snel het stijf was en was enkele seconde verwijderd van tobleroneboter. Denk dat het hooguit een minuut aan stond. Weet niet hoe het komt maar denk dus dat het bij jou te lang was. Gelukkig stond ik erbij.
Het alternatief klinkt trouwens super! :P