1

Onderwerp: HELP!!!! waarmee tremperen (combinatie)

Help!!!
Ik moet voor maandag een glutenvrije taart maken. Ik ga hem vullen met tobleronemousse en kersenjam. Waarmee zal ik tremperen. Vorige keer was het biscuit goed, maar nog steeds wat droog.

groetjes Anneliek

2

Re: HELP!!!! waarmee tremperen (combinatie)

Suikersiroop. Ik maak het volgens onderstaand recept, alleen neem ik zelf bruine kandij, vind ik wat lekkerder dan witte.

Suikersiroop basisrecept © Janneke's Receptenpagina - recept inmaken limonade, jam. fruit, dranken
Ingrediënten:
1 kg witte kandij
4,5 dl water
3 el citroensap

Bereiding:
In een pan de kandij met het water op een middelmatig vuur aan de kook brengen.
Zodra de massa kookt het citroensap toevoegen en alles op een laag pitje 10 minuten zachtjes laten koken. De suikersiroop van het vuur halen en laten afkoelen. Doe het voorzichtig want de siroop is heel heet, zo'n 120°C.
Je hebt nu een liter suikersiroop. Is het minder voeg dan nog een scheutje kokend water toe, is het meer dan moet de vloeistof nog iets verder inkoken.
De suikersiroop (die bijna onbeperkt houdbaar is) bewaren in een schone fles.
Vanuit de fles rechtstreeks in de recepten verwerken.

Jacqueline

3

Ik maak trempeersiroop met 1:1 suiker/water. Ik gebruik 75 gram suiker/75 ml water voor 20 personen. Dit breng ik aan de kook, laat ik een paar minuten doorkoken en laat het vervolgens afkoelen. Na het afkoelen voeg ik er wat aroma aan toe (afhankelijk van de smaak vulling), bijv. aarbeienaroma of citroen maar ook wel een scheut Limoncello of koffiesiroop, allemaal lekker.

Groet, Jolanda

4

thanks, maar wat is nu lekker bij bovenstaande vulling? Gewoon naturel of een smaakje?

groetjes Anneliek

5

Ik gebruik zelf altijd naturel (ja, er zit wat citroen in, maar zo weinig dat ik het nog steeds naturel noem), dit omdat je al zo veel smaken in de taart hebt (marsepein/fondant. botercrème, biscuit en dan ook nog eens je vullingen).

Jacqueline

6

yakefrank schreef:

Ik gebruik zelf altijd naturel (ja, er zit wat citroen in, maar zo weinig dat ik het nog steeds naturel noem), dit omdat je al zo veel smaken in de taart hebt (marsepein/fondant. botercrème, biscuit en dan ook nog eens je vullingen).

ja dat is dan misschien wel beter, anders wordt het wel een hele smaak explosie

groetjes Anneliek

7

Succes!!! Hij zal vast lekker worden.

Jacqueline