1

Onderwerp: hoe kan ik mijn taart het beste laten ontdooien?

Ik weet niet zo goed hoe ik mijn taart het beste kan laten ontdooien.
ik heb het forum al nagezocht maar kan het juiste niet vinden....of ik ben zelf wat onzeker.
zondag wordt de taart gegeten dus wil ik hem morgenochtend eruit halen.

Moet hij dan in de koelkast en wat doe ik eroverheen?
(heb geen kartonnen doos)
wel een plastic taartbak.
of moet ik er niets overheen doen en dan in de koelkast of in de taartdoos uit de koelkast (open of dicht houden?)

alvast bedankt.

gr marijke

2

Re: hoe kan ik mijn taart het beste laten ontdooien?

Ik lees even met je mee!

Carpe diem... Of pluk eens een taartje!

3

Hij moet in eerste instantie n een kartonnendoos en dan luchtdichtverpakt dmv een dichtgeknoopte plastic zak in de vriezer gedaan zijn.
Daarna doe je hem 24 uur van te voren in de koelkast (met plastic zak). Daarna haal je de plastic zak eraf en haal je de taart ca. een half uurtje van te voren uit de koelkast.
Nooit in een luchtdichte doos doen! door het vocht vanuit de vriezer zal de marsepein gaan smelten

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

lees het nu pas ( schaam)
gelukkig paste de luchtdichte doos in in de koelkast waardoor ik hem inderdaad in een plastic zak gedaan heb!

ik ga je tip verder opvolgen.
bedankt voor je antwoord!

gr marijke

5 Laatst bewerkt door Boska (04-12-2010 22:34)

Ik ontdooi een taart altijd zonder doos of plastic in de koelkast. Volgens mij heeft een plastic zak hetzelfde effect als een luchtdichte doos. Het vocht kan dan toch ook niet weg?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ja ik vatte hem ook even niet, ik doe hem ook in de doos en dan in een plastic zak in de vriezer en daarna in de koelkast zonder zak maar wel met doos en zet mijn ijskast ook op de laagste stand.
Als je hem in een plastice taartdoos bewaard dan komt er als nog condens bij.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

7

ik zet de taart gewoon in de doos in de vriezer en haal hem eruit en laat hem in de doos ontdooien. De condens gaat dan in de doos zitten en niet op de taart. Dat gaat altijd prima. Dat vertelde me iemand die bij nathalie een workshop had gedaan en daar hadden ze zeiden ze dat zo geleerd.

Yvonne

8

ik kom er nog even op terug.
Ik heb het altijd zo gedaan, maar nu ga ik toch twijfelen.
Ik moet een taart maken deze week voor iemand met een foto van de persoon en die moet ik in mijn vriezer zetten en dan wordt hij opgehaald. Ik ben zelf met vakantie en de taart wordt door de buurvrouw eruit gehaald en daar opgehaald. Mijn klantje wilde dat op deze manier. Hij wilde dat ik de taart maakte en daar ik er niet was vond hij dat een fijne afspraak.
Maar nu mijn vraag en even onzekerheid. doe ik het nu echt goed met invriezen of toch maar op een andere manier. Zoals jullie omschrijven. Geef me a.u.b. even een goede raad.
Ik kan de taart immers niet opnieuw maken als het mis gaat.

Yvonne

9 Laatst bewerkt door Carina (06-12-2010 13:25)

Je moet hem niet in een luchtdichte doos doen vanuit de vriezer. dan kan het vocht nergens heen. Je moet de taart in een KARTONNEN doos doen en dan ontdooien.

Voordat je de taart gaan invriezen moet je hem in een kartonnen doos doen en dan luchtdicht verpakken (dan kan er geen vocht vanuit de vriezer in de taart komen) en dan pas in de vriezer.  voor het ontdooien haal je hem 24 uur van te voren uit de vriezer en doe je hem zo in de koelkast (dus met plastic zak) en dan haal je hem 1 uurtje van te voren uit de plastic zak en kun je hem daarna op tafel zetten.
ik hoop dat het nu duidelijk is :)

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

10

Carina hardstikke bedankt.

Ik ga je raad opvolgen voor eens en altijd.

Yvonne

11

Dag dames, mag ik even inhaken? :) Ik had vorige week een taart gemaakt en ingevroren. Nu was het de bedoeling deze vandaag mee naar werk te nemen, maar dat is door omstandigheden niet doorgegaan. De taart had ik zondagmiddag wel al uit de vriezer gehaald en in kartonnendoos in de koelkast gezet. Wil bij jullie even checken hoelang deze taart dan nog houdbaar is? Is de taart morgen ook nog lekker? Hij is gevuld met jam en botercreme (mix) met bokkenpootjes.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr. Mariel

12

morgen kun je deze taart nog prima eten hoior, blijft een aantal dagen nog heel goed te eten!

By the way, ik vries de taarten in een kartonnen doos in, vervolgens in de koelkast een half uur/ uur van te voren eruit en tot op heden nog geen problemen gehad!

13

Ik heb mijn taart nu ook in de vriezer liggen.
Ik heb alleen de onderkant van de kartonnendoos gebruikt en daarop de taart..

Maakt dit niet uit met ontdooien?