1

Onderwerp: Thema kunst

Joehoe!!!!!!  Bij onze Robbe is het volgende week dus schoolfeest.  Vorig jaar waren en taarten gevraagd voor in de koffiezaal, maar dit jaar was er nog niets over gezegd, dus ik al beteuterd omdat ik geen taart kon maken.

Vandaag kwam dan eindelijk het verlossende bericht!!  Er worden taarten en gebak gevraagd.  Jiepieieieieieieieii!!  YesYes!!  Eindelijk mijn taarten eens kunnen showen aan andere mensen buiten de familie.  Heb ook onmiddelijk een berichtje gestuurd naar Katje dat ze een taart mocht bakken als ze wou.

Ik ga er alleszins eentje maken met het logo op van de school,  maar als ik tijd genoeg heb, zou ik er nog eentje extra willen maken.  Het thema van het feest is "kunst". 
Heeft er iemand een ideetje???  Ik zoek inspiratie!!!!


Alhoewel dat als we onze taarten maken we zowiezo al kunst hebben h

groetekes Kris

2

Re: Thema kunst

Hoi Kris,

Hee grappig. Wij hebben 19 mei een fancy fair op school en daar worden ook cakes voor gevraagd voor bij de koffie en ik ben dus ook van plan om er 1 te maken met het logo van de school er op :)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Thema kunst

kunsttip: Mondreaan, of corneille lekker vrolijke kleuren misschien iets? Of penseel met schildersdoos, (deze ooit ook eens tegengekomen op het net)

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

4

Re: Thema kunst

ideetjes:

- een schilderij (vierkante taart met barokke kader errond)
- muziek als kunst: een witte taart (als blad) met daarop muziek(noten) - of een gitaar - of een piano


Kristien

5

Re: Thema kunst

Ik weet niet of je het aandurft een 3D taart te maken, maar anders zou je een standbeeld uit de buurt kunnen namaken?

Groetjes Evelien

6

Re: Thema kunst

Ik heb iets in mijn hoofd en hoop dat het lukt.  Volgens mijn moeder gaat het niet lukken, maar als je niet probeerd, dan weet je het niet h

groetekes Kris

7

Re: Thema kunst

hai kris,

nou, bewijs jij je moeder dan maar gewoon dat het wel kan want het klinkt niet onmogenlijk hoor. Maar mocht je icing boom breken dan kun je hem ook nog boetseren van marsepijn of fondant. Dan wel een choco stik ofzo in de stam anders kukelt ie om. Succes. En we wachten de foto weer af.

8

Re: Thema kunst

Hoi Kris,

Dat klinkt helemaal niet onmogelijk hoor!! Ik zou denk ik wel in de boomstam iets steken zodat ie er ver ingestoken kan worden. (Of een hele lange stam zeg maar.)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9 Laatst bewerkt door Evelien (01-05-2006 21:25)

Re: Thema kunst

En ik weet niet hoe groot de letters worden/zijn, maar waarschijnlijk kun je die gewoon met dikke icing "vastplakken".
Voor die ketting met margrietjes kun je voor het beste resultaat misschien wat tragant gom door de fondant kneden. Daar wordt het steviger van.
Verder lijkt het me ook niet onmogelijk. Er worden complete kerken van suiker gemaakt! Maar hou er rekening mee dat de taart nog naar de school moet. Misschien beter om daar pas de boom er in te zetten, zodat hij onderweg niet breekt...

Groetjes Evelien

10

Re: Thema kunst

De letters ga ik doen met de uitstekers die ook in de webshop staan, dus op zich niet zo groot h

groetekes Kris

11

Re: Thema kunst

Hoi Kris,

Erg leuk idee hoor, ben zeer benieuwd !!!

Wat misschien ook een leuk idee is. Je ziet wel eens van die taarten  met van dat ijzerdraad met daar sterretjes op. Het ijzerdraad staat dan gekruld omhoog vanuit de taart. En om daar dan je letters op te zetten. Ik weet zo niet meer wie dat wel eens heeft gemaakt, maar volgens mij heeft iemand van het forum dit al eens met sterretjes gedaan !

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

12

Re: Thema kunst

H

groetekes Kris

13

Re: Thema kunst

Wauw Kris, wat een super idee.
Ik weet zeker dat het gaat lukken en ben erg benieuwd naar het resultaat.

Succes!!

Sylvia

14

Re: Thema kunst

Krisje,

ik heb hier thuis ijzerdraad liggen  dus als je niet het gepaste vind, je weet me wonen h

15

Re: Thema kunst

Die taart was van mij. Een nieuwjaarstaart. Hij staat ook op mijn site.

Groetjes Evelien

16

Re: Thema kunst

Heb ondertussen ijzerdraad.  Morgen de vlinders afwerken en de ijzerdraad insteken en de taart afwerken dan kan ik zaterdag de boom "planten" en de vlindertjes laten vliegen.

Het is vind ik zelf vrij goed aan het lukken.  Heb daarnet nog een konijntje, een kuikentje en een ram gekleid met marsepein.  De ram is niet zo super goed gelukt, maar de andere twee wel.  All

groetekes Kris