1

Onderwerp: Hoe houden jullie de chocolade warm?

Als ik een grote hoeveelheid gesmolten chocolade wil gaan verwerken koelt deze te snel af. Hoe doen jullie dat? En waarmee? Ik zit te denken aan iets elektrisch waarbij ik de temperatuur in kan stellen, bestaat dat? Ik bedoel niet zo'n professioneel apparaat zoals in een bakkerij, dat is te duur. Ik denk aan iets sinmpelers. Ik heb ook naar een inductieplaat gekeken maar die kun je pas vanaf 60 graden instellen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

Re: Hoe houden jullie de chocolade warm?

ik hou het warm in een pannetje heet/warm water... wat je ook zou kunnen doen is het in een flessenwarmer zetten.. die heeft een constante temperatuur!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

ik had dit vorige week van MirielleF gelezen over spuitzakken met candymelts: Ik hou de verschillende zakken warm op een bord die ik op een pan heet water zet. (Niet een deksel er op doen, heb ik geprobeerd en toen sloeg er vocht neer bij de chocolade en die houdt daar niet van... no )

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Goede tips! Bedankt alvast.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

5

Hai Connie11,

Je kan bij Taart en Chocolade kijken. Ze heeft daar een smeltmachine. (ik heb er zelfs twee en ben er blij mee).
Als je vragen hebt dan kan je me mailen.

Groetjes

Be in love with what you have

6

Ik leg het op de verwarming, die staat nu toch aan. Dat werkt bij mij goed. Hoe ik het in de zomer ga oplossen weet ik nog niet.

Wel opletten dat de punten omhoog liggen ander heb je een chocolade verwarming, haha kan ook leuk zijn  :lol:

7

Ik heb ook een chocolatiere, volgens mij van de site waar prettygem het over heeft. Gisteren voor het eerst gebruikt, echt top!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))