1

Onderwerp: must haves/ spuitmondjes

Hoi,

Ik heb voor mijn verjaardag een flink aantal kadobonnen ontvangen voor een kook/taartenwinkel in de buurt.......

Nu wil ik jullie vragen wat zijn Must haves die ik hiervan kan halen...

Ook wil ik spuitzak en spuitmondjes kopen... welke mondjes raden jullie aan? en wat kan je er mee maken/doen (voorbeelden zijn altijd welkom hahaha)?
Ik had een setje gezien ook maar ik ben bang dat ik met een deel niks zal doen, omdat ik niet weet wat ik er mee kan..

ik hoop dat jullie me willen helpen.. :D

Suz

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

2

Re: must haves/ spuitmondjes

De 1M om mooie toeven te maken :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

ja die 1m had ik al gezien ja.. die moet ik zeker hebben!! hahah..

verder nog suggesties..?

wilton 2 voor lijntjes op koekjes, evt 3 voor wat dikkere lijntjes, maar ook voor kleine dotjes, 4 of 7 voor een parelrand.

ik gebruik overigens bovenstaande (ik heb alles tussen 1 en 8 of 10 geloof ik) ook voor als ik kleine rondjes uit moet steken, super handig!! bijvoorbeeld voor hartjes van kleine bloemetjes bijv :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

mm voor een parelrand dat is ook een goed idee wat ik nog niet wist.. maar met wat maak je die parelrand dan? met icing?

wat kan je sowieso het beste gebruiken voor die lijntjes en bloempjes te maken?? ik gebruik het  nu nog niet.. hoogstens om mn CC vormpjes makkelijk te vullen hahah

met Royal icing ja :Y je kunt ook wel spuiten met buttercream hoor, alleen dat wordt dus niet hard ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

van taartboeken kun je er nooit genoeg van hebben  ;)

Ik zing mijn eigen wijsje!

petal tip 104 als je iets met bloemetjes wil gaan doen en een leaf tip in een formaat dat je leuk vind.

gras tip misschien? pff je kunt het zo gek maken als je wil

oh dropflower tip's zijn ook leuk/makkelijk

9

kijk anders eens op de site van wilton,...daar staan afbeeldingen van wat je met spuitmondjes kunt doen en met de nummers bij..ook in de wilton yearbooks aachterin staat dat..

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

10

Hey,

Ik heb inmiddels wat leuke spuitmondjes gekocht... de grasstip kon ik niet vinden.. dus misschien dat ik die nog bestel want dat is wel handig voor gras ;-)

De leaf heb ik maar niet genomen want dat zie er nog een beetje te ingewikkeld uit hahaha... eerst maar hiermee aan de slag..
Kheb wel een andere leaf gewoon een uitsteker.. erg leuk voor kerst!

De rest van mn bonnen bewaar ik nog maar even...

Ik zit alleen nog te twijfelen wat ik moet gaan gebruiken om te spuiten (de inhoud) royal icing mix van funcakes of bijv merengue poeder... ik heb dit nog nooit gebruikt dus heb geen idee hoe of wat het is en doet...lol

11

Leaf tip is heel goed te doen hoor, het is echt wonderbaarlijk hoe leuk die er sortof vanzlef uitkomen ;)

12

mmm ik ga denk ik zaterdag me weer eens een keertje langs die winkel en kijken of ik nog iets leuks zie :D