1

Onderwerp: HELP, lelie maken maar heb geen nerf veiner!

hoi allemaal,

ben bezig voor een taartje voor mijn ouders jubileum en wou graag lelies maken voor op de taart.

ik heb wel een uitsteker vor dat blad en heb nu een aantal blaadjes gemaakt maar het ziet er niet helemaal kloppend uit.

nu zag ik op een youtube filmpje dat zij de blaadjes is een veiner legt waarna je mooie nerfjes er in krijgt maar ik heb zo iets niet.

iemand misschien een tip waar mee ik het anders zou kunnen doen?? ik wil zo graag dat het er mooi uit ziet. :(

daarnaast krijg ik mijn blaadjes ook niet mooi dun. Ik gebruik witte fondant. en als ik ze wel dun doe krijg ik het ijzerdraadje er niet doorheen zonder dat het blad scheurt. als iemand daar misschien een tip voor heeft ben ik ontzettend blij!!!

groetjes Bernadette

2

Re: HELP, lelie maken maar heb geen nerf veiner!

hoi hoi,

Er zijn ook tooljes met ribbels die je kan gebruiken voor een nerf te maken.
Ribbels in de lengte van je tool.  Als je deze licht over het blad heen rolt heb je ook wat meer leven in je blad.

Fondant is voor bloemen niet zo goed geschikt. Kijk eens bij het recept hier op het forum voor flowerpaste.

Er is een werkplankje voor blaadjes. Je rolt dan uit op het plankje waar een groef (is dan de middennerf van een blad) in zit en in deze verdikking kun je dan een draad steken.

Heb even gekeken in de webshop voor voorbeelden maar kan ze zo snel niet vinden.
Ik heb een groen plankje met vier sleuven ( V vormig) dus dan krijg je onderaan het blad een wat dikker nerfje voor je draadje.
Heb het bij Het Suiker Atelier gekocht.

Succes

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

3

Re: HELP, lelie maken maar heb geen nerf veiner!

wat erg fijn is om te gebruiken is een celboard MET groef. hier rol je je flowerpaste over uit waardoor er een verdikking in komt en je erg makkelijk een ijzerdraad erin kan steken

verder lees ik even mee want ik ga binnenkort ook aan de lelies beginnen en ben benieuwd wat er voor de nerf gebruikt wordt.

N-Joy Cakes