1

Onderwerp: Wat advies nodig 2 kleurige bekleding

Lieve taartdames  ;) 

Ik zou graag wat advies willen van jullie hoe ik het volgende het beste kan aanpakken.

Binnenkort ga ik een taartje maken en ik wil graag een overhangend sneeuw effect zoals de foto hieronder die ik van cakecentral heb geplukt.
http://media.cakecentral.com/gallery/686995/normal_1286869580.jpg

Ik hou zelf niet van dikke bekleding, sterker nog, ik heb het het liefst zo dun mogelijk. Datzelfde geld voor degene die hem uiteindelijk gaan opeten.
Om dus te voorkomen dat je een in mijn ogen dikke dubbele laag fondant/marsepein krijgt had ik het idee om de randen los te bekleden, dus zonder bovenkant. En dan daarboven het zogenaamde sneeuw te doen.

Nu kan ik mij indenken dat het gigantisch moeilijk is om dit strak en netjes te bekleden en ik hou het graag simpel, maar wil wel dat mijn taart lekker is zonder al te dikke lagen bekleding.

Wie heeft de gouden tip/advies en wie weet of het los bekleden van de rand netjes te doen is?

Andere tips zijn ook welkom natuurlijk. Heel erg bedankt alvast!  :)

2

Re: Wat advies nodig 2 kleurige bekleding

:think: zomaar een ideetje...
Misschien heb je hier iets aan ??

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=81149

en dan in plaats van kleine wolkjes één grotere witte "wolk" in het midden van je lap fondant? Volgens mij gaat die vanzelf op sneeuw lijken als ie groter is en dan heb je maar één laag nodig  :)

if you can dream it, you can live it (WD)

3

hm... het is misschien wel een idee. Ben alleen een beetje bang dat het een te groot oppervlak is en of je de vorm er goed in krijgt.

Thanks voor het meedenken!  :)

4

graag gedaan  :)
wat je misschien ook kan doen is alle twee de kleuren uit rollen, (wit al redelijk dun, blauw iets dikker) dan het wit min of meer uitsnijden, op elkaar leggen en verder uitrollen ??

if you can dream it, you can live it (WD)

5

Ja dat is ook een idee. het blijft een gok dan hoe het op de taart uitkomt. Dat is wel lastig omdat er aan de zijkant ook nog iets moet komen.

Het maakt het er ook niet makkelijker op dat ik het blauw met marsepein wil doen en het wit met fondant.   
Geen idee of dat wel goed genoeg plakt op elkaar. :think:

..maar het is allemaal het overwegen waard!  :P

6

Vizzstick schreef:

Ik hou zelf niet van dikke bekleding, sterker nog, ik heb het het liefst zo dun mogelijk. Datzelfde geld voor degene die hem uiteindelijk gaan opeten.
Om dus te voorkomen dat je een in mijn ogen dikke dubbele laag fondant/marsepein krijgt had ik het idee om de randen los te bekleden, dus zonder bovenkant. En dan daarboven het zogenaamde sneeuw te doen.

Heb het vorige week ook zo gedaan, dacht ook dat het heel lastig zou zijn maar dat valt best mee. Nadeel is wel dat je dan een naad hebt. Je kan 'm misschien ook helemaal bekleden en dan de bovenkant eruit snijden? Al heb je dan misschien niets meer aan je marsepein omdat er dan BC aanzit  :think:

Groetjes Erika

Soms heb je van die dromen die je wakker houden....tot je ze uitvoert (Loesje)

7

Erika*83 schreef:
Vizzstick schreef:

Heb het vorige week ook zo gedaan, dacht ook dat het heel lastig zou zijn maar dat valt best mee. Nadeel is wel dat je dan een naad hebt. Je kan 'm misschien ook helemaal bekleden en dan de bovenkant eruit snijden? Al heb je dan misschien niets meer aan je marsepein omdat er dan BC aanzit  :think:

Groetjes Erika

Dus je ziet de rand van de bekleding dus wel door de sneeuw heen?

Ja dat er uit snijden zat ik ook aan te denken. maar ik denk dat het er ook niet mooier op wordt.  :lol:

Ben geen pietje precies hoor...  :grr:

8

Ik denk niet dat je de rand er doorheen ziet, bij mij niet tenminste. Heb ff een foto erbij gedaan want anders is 't zo lastig uitleggen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6GMD33G-D.jpg Had eerst de groene 'rand' er omheen gedaan, maar dan heb je dus een naad aan de achterkant. Toen blauw uitgerolt en met een kartonnetje gemeten hoe groot 't moest worden en uitgesneden en toen op de taart.

Dat witte randje is trouwens een stukje taartkarton, heb ik nog netjes weggeknipt  :lol:

Succes ermee, ik hoop dat 't gaat lukken!

9

Oh dat ziet er erg netjes uit! Dat had ik niet verwacht. Die naad aan de achterkant is niet zo erg.. dat werk ik wel weg.  ;)

Super bedankt voor het meedenken en de tips!  :thumb:
Als de taart klaar is zal ik m showen.

10

Vizzstick schreef:

Oh dat ziet er erg netjes uit! Dat had ik niet verwacht. .

Ik ook niet :lol:

'k zie je taartje wel verschijnen hier :Y

11

Tja, bij 'ons' soort taarten gaat het toch uiteindelijk om hoe ze er uitzien..
En zeg nu eerlijk sneeuw hoort ergens op te liggen.. niet ergens in te liggen..

Vinden mensen de laag te dik kunnen ze hem ook gewoon op het schoteltje laten liggen..
Je hoeft fondant/marsepein niet op te eten...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Bommeltje schreef:

Tja, bij 'ons' soort taarten gaat het toch uiteindelijk om hoe ze er uitzien..
En zeg nu eerlijk sneeuw hoort ergens op te liggen.. niet ergens in te liggen..

Vinden mensen de laag te dik kunnen ze hem ook gewoon op het schoteltje laten liggen..
Je hoeft fondant/marsepein niet op te eten...

Daar ben ik het gedeeltelijk niet mee eens. Buiten het feit dat de taart natuurlijk zo mooi mogelijk moet worden, blijft het een taart en taart moet lekker zijn!
Ik zie liever dat iedereen er volop van geniet, dan dat de iedereen de taart ontleed en de helft laat liggen.  :)

Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om dubbel te bekleden omdat ik mijn dag sowieso al niet had dus wilde het niet lastiger maken.  :D Ik heb alles zo dun mogelijk uitgerold en de laag was niet te dik gelukkig. 

Dit is 'm. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=126791

13 Laatst bewerkt door Suikertaartjes-Suuz (16-12-2010 16:03)

Als je bovenop de taart wat folie of bakpapier legt in het juiste formaat van de bovenkant, en dan de taart bekleedt, kun je met een mesje langs de rand snijden en de bovenkant er weer afhalen. Dan heb je dus enkel de zijkant bekleed.
Dan het lapje van de sneeuw erop plakken en klaar is kees.
Zorg wel dat je de snijrand mooi strak maakt, en een beetje nat, zodat je de rand niet door de sneeuw heen ziet.

Je kunt het natuurlijk ook zoder folie of bakpapier doen, maar dan moet je die fondant weggooien helaas, en je taart aan de bovenkant opnieuw afsmeren.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Ik zie dat je al klaar was, dus mijn reactie was niet nuttig meer :)

Mooie taart hoor!!  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

15

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik zie dat je al klaar was, dus mijn reactie was niet nuttig meer :)

Mooie taart hoor!!  :Y

Haha, nog steeds een nuttige tip vind ik! Dat was ook zeker een optie geweest. Ik ga hem in ieder geval onthouden voor de volgende keer.  ;)

Bedankt voor het compliment.

16

Da's idd een hele handige tip!

En je taart is echt gaaf geworden!!

17

ziet er erg mooi uit. alleen is het mij nog niet duidelijk hoe je dit nou gedaan hebt? heb je het voorgesneden en en dan over gedaan? of over de taart en dan op maar snijden? en hoe doe je dat zonder de onder liggende fondant laag te beschadigen? kan niet echt een filmpje vinden op youtube