Onderwerp: [update] over mijn puzzelplaatje: eindresultaat op laatste foto
ik vind hem zelf totaal niet goed gelukt!!
wat vinden jullie ervan kan het of niet?
graag zoveel mogelijk reacties zodat ik er achter kom of het goed is
THANKS 

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » [update] over mijn puzzelplaatje: eindresultaat op laatste foto
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik vind hem zelf totaal niet goed gelukt!!
wat vinden jullie ervan kan het of niet?
graag zoveel mogelijk reacties zodat ik er achter kom of het goed is
THANKS 

Misschien wel handig om er dan een foto bij te zetten 
als het poedersuiker wegis,is ie toch leuk?
misschien het haar iets langer?
Inderdaad proberen om hem 'schoon' te krijgen. Ik gebruik sinds kort Crisco ipv poedersuiker. Ik vind dat veeeel prettiger en schoner werken.
bedoel je crisco door de fondant?
ik heb vaak het problem dat je poedersuiker nog ziet,gebruik ik minder dan plakt het overal aan vast
maar ik ben al blij te lezen dat andere hem wel mooi vinden (ondanks de psuiker diega ik weg halen)
Maar nog steeds alle tips welkom

Ik vind de oren wat hoog zitten aan de zijkanten.....
Wellicht hier en daar een 'dun lijntje' fondant/marsepein om wat verschil te maken tussen oren/rest van het gezicht, of de neus te accentueren.....
Ik vind zijn ogen boos/ streng staan. Dit kun je verbeteren door de wenkbrauwen iets meer naar buiten te schuiven.
en door een klein wit stipje (als twinkeltje) op de zwarte pupil te leggen. en dan uit het midden en bij beide ogen aan de zelfde kant. (snap je hem nog?)
Groetjes Monique.
Nee crisco niet door de fondant.
ik werk op doorzichtig tafelzeil en die smeer ik een heeeel klein beetje in met Crisco, mijn deegrolletje smeer ik in en mijn vingers. Op die manier blijft het nergens aan vast plakken
krijgen we het eindresultaat te zien?
Ik vind zijn ogen boos/ streng staan. Dit kun je verbeteren door de wenkbrauwen iets meer naar buiten te schuiven.
en door een klein wit stipje (als twinkeltje) op de zwarte pupil te leggen. en dan uit het midden en bij beide ogen aan de zelfde kant. (snap je hem nog?)Groetjes Monique.
Kijkt idd wel boos
. Die twinkeling in de ogen maakt het altijd meteen een stuk 'liever'
hier een verbeterd pietje ik vind hem zelf mooier dan net door alle tips ben ik aan de slag gegaan,hoe vinden jullie het???
nog meer verbeteren?? oren lukt niet echt maar toch min best gedaan.
moet er wel bij zeggen het is mijn eerste puzzelplaatje. 

foto,s maken lukt ook al niet zie ik nu hahaha
[MOVE] --> Klein & Fijn:
Dus: show je bloemen, boetseersels & probeersels zonder taart eronder!
[MOVE] --> Klein & Fijn:
Dus: show je bloemen, boetseersels & probeersels zonder taart eronder!
ok had het niet gezien sorry 
Ja hij is leuk! Zeker voor je eerste!
ja leuk..
Het is een leuk Pietje, maar ik vind het geheel wel nogal vlekkerig.
Heb je tylose door de fondant gedaan? In dat geval zou ik willen adviseren om heel voorzichtig te bestuiven met wat maizena in een zakdoek. Gewoon met de zakdoek voorzichtig stuiven of zelfs vegen over de fondant.
Ook zie ik hier en daar wat lijmresten, dus wees daar wat zuiniger mee.
Verder leuk gedaan hoor.
Ja hoor zeker niet weggooien. Erg leuk gedaan. Ik zie wel wat verbeterpuntjes voor de volgende keer:
- geen poedersuiker meer gebruiken
- het gezicht aan de onderkant iets meer een kin geven en beide kanten gelijk maken (snap je wat ik bedoel?)
- pietenmutsje iets breder?
Maar ik vind hem leuk gelukt!!! Dus lekker op een taart en 5 dec smullen!
Het is een leuk Pietje, maar ik vind het geheel wel nogal vlekkerig.
Heb je tylose door de fondant gedaan? In dat geval zou ik willen adviseren om heel voorzichtig te bestuiven met wat maizena in een zakdoek. Gewoon met de zakdoek voorzichtig stuiven of zelfs vegen over de fondant.Ook zie ik hier en daar wat lijmresten, dus wees daar wat zuiniger mee.
Verder leuk gedaan hoor.
met maizena nu de lijm resten wegwerken???
Jahoor, zo is 'ie leuk! Je zou nog een rimpelkraag kunnen maken, maar 't is niet perse nodig. Andere tips heb je al gehad; wat kun je dan toch veel leren van 1 zo'n projectje... Succes verder! 
Suikertaartjes-Suuz schreef:Het is een leuk Pietje, maar ik vind het geheel wel nogal vlekkerig.
Heb je tylose door de fondant gedaan? In dat geval zou ik willen adviseren om heel voorzichtig te bestuiven met wat maizena in een zakdoek. Gewoon met de zakdoek voorzichtig stuiven of zelfs vegen over de fondant.Ook zie ik hier en daar wat lijmresten, dus wees daar wat zuiniger mee.
Verder leuk gedaan hoor.
Nee ik bedoel dat je beter de volgende keer kunt uitrollen met maizena ipv poedersuiker.
De lijmvlekjes krijg je nu niet meer weg denk ik, al zou je kunnen proberen het Pietje te stomen. Hij gaat er dan wel behoorlijk van glimmen...
pcreations schreef:Suikertaartjes-Suuz schreef:Het is een leuk Pietje, maar ik vind het geheel wel nogal vlekkerig.
Verder leuk gedaan hoor.
Nee ik bedoel dat je beter de volgende keer kunt uitrollen met maizena ipv poedersuiker.
De lijmvlekjes krijg je nu niet meer weg denk ik, al zou je kunnen proberen het Pietje te stomen. Hij gaat er dan wel behoorlijk van glimmen...
ok! dus met maizena stuiven in een zakdoek heb je geen last van wit op je fondant? en blijft het niet plakken aan je aanrecht enz.?
Bij mij niet in ieder geval 
het eind resultaat

alleen de neus bleef lastig het is me niet gelukt mooi te krijgen.
ik doe altijd idd alles met crisco invetten, veel beter en mooier resultaat! Gewoon werkvlak, handen en roller gaat super!
Maar zo is ie leuk gworden hoor!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » [update] over mijn puzzelplaatje: eindresultaat op laatste foto