1

Onderwerp: Sligro-bolletjes met biscuit-mix: ervaring gezocht!

Nou, de titel zegt het al: wie heeft er ervaring met de zgn. Sligro-bolletjes waar cakejes in zijn gebakken met de (webshop)biscuit-mix?

Ik heb zaterdag een workshop en wil wat voor bij de koffie; meestal maak ik dan een taartje maar mijn inspiratie is zoek :P Nou heb ik afgelopen week nog 8 verschillende bolletjes gemaakt dus ik dacht: doe ik voor zaterdag ook. Máár: mijn cakejes in de bolletjes mislukten jammerlijk.

Nou kan ik vanalles gaan uitproberen wat cakejes betreft, maar daar heb ik niet zoveel tijd, zin en gelegenheid voor. Dus ik dacht 2 vliegen in

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: Sligro-bolletjes met biscuit-mix: ervaring gezocht!

Volgens mij heeft Lonneke het al geprobeerd, tenminste dat dacht ik me te herinneren. Zelf vind ik wel dat ze bijvoorbeeld in muffinvormpjes wel heel droog worden (en erg weinig smaak), en ja er gaat weinig vulling in h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Owww, nou zou ik juist niet gaan uitproberen, maar die zien er wel lekker uit op het recept... Kun je die ook gewoon bekleden? Smaakt dat nog steeds lekker? (Ballina of Marsepein)

Heb alleen geen dubbelkoolzure soda in huis :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Owww, nou zou ik juist niet gaan uitproberen, maar die zien er wel lekker uit op het recept... Kun je die ook gewoon bekleden? Smaakt dat nog steeds lekker? (Ballina of Marsepein)

Heb alleen geen dubbelkoolzure soda in huis :S

Ja smaken heel lekker met zowel ballina als marsepein! :-D Ook met ganache erover trouwens, haha je zult wel denken zij daar eet ook alles ;) :lol:
Ik had ze trouwens toen ik ze ging bekleden gewoon ingesmeerd met een beetje (witte) chocopaste, gaat lekker makkelijk en snel maar alleen abrikozenjam zou ook al goed zijn, de smaak is heerlijk van de cakejes en ze komen er ook heel mooi uit uit de vormpjes (sprak iemand zeer tevreden ;) :-D) Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Van biscuit kun je ze ook prima bakken hoor! Geen enkel probleem. Ik bak ze gewoon 'op zicht'. Als ze er goed uitzien zijn ze dat ook. Wel even erbij blijven want ze gaan best hard (kan je alleen dus geen precieze tijd aangeven, ook geen ongeveer trouwens... :+)

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

6 Laatst bewerkt door wendy (13-09-2007 19:11)

Ja, ook ik heb ze op zicht gedaan, ik heb er een gaatje in gestoken aan de onderkant met een spuitmondje en wat botercreme gemixt met mandarijntjes en dat erin gespoten. mmmmmm. :P

7

Ik heb ze met biscuitmix gebakken, maar niet die van de webshop. Die van de webshop gebruikte ik "vroeger" altijd, nu heb ik een andere... die wel

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

dubbel koolzure soda wordt ook zuiveringszout genoemd of natriumbicarbonaat. Als zuiveringszout is het te koop bij o.a. Etos. Scheelt misschien zoeken?

Mijn website: Presentaart