Onderwerp: recept voor heavenly white cake
Hallo,
Wie heeft het recept voor deze cake? Ik vind het enkel terug in het engels, maar dan maken ze gebruik van 'cups' ipv gram, dus ik raak er niet wijs uit.
Bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » recept voor heavenly white cake
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Wie heeft het recept voor deze cake? Ik vind het enkel terug in het engels, maar dan maken ze gebruik van 'cups' ipv gram, dus ik raak er niet wijs uit.
Bedankt!
Je kunt op internet wel vinden hoeveel gram dat zou moeten zijn.
Even op Google ingetypt: cups naar gram en daar kwam uit dat het 227 gram is.
misschien heb je hier iets aan ? ik vind hem heeeel handig
http://www.jsward.com/cooking/conversion.shtml
Je kunt op internet wel vinden hoeveel gram dat zou moeten zijn.
Even op Google ingetypt: cups naar gram en daar kwam uit dat het 227 gram is.
een Cup is geen gewicht maar een volume als je een maatbeker hebt die 250ml aangeeft (dat is 1 cup) kun je daarin je ingrediënten afmeten
Ik heb een maatbeker van 200 ml/1 cup
Ik heb een maatbeker van 200 ml/1 cup
ik kijk echt net in het boek van de hummingbird bakery om te checken of ik het wel goed neer zou zetten, en er staat echt 250 ml
Elly67 schreef:Ik heb een maatbeker van 200 ml/1 cup
ik kijk echt net in het boek van de hummingbird bakery om te checken of ik het wel goed neer zou zetten, en er staat echt 250 ml
ow ik vind ook nog 236 ml en 240ml
maar ik vind ook dat er verschil zit tussen de US cups en de metric cups
Inhoud van een cup is afhankelijk van wat erin gaat.
Er zit zelfs een verschil in of je schept met de cup, of met een lepel het ingrediënt in de cup doet: in het eerste geval zitten er meer grammen in de cup (omdat je bij het scheppen het ingrediënt wat samendrukt en er dus meer in past)
Een overzicht van de cups -> grammen die ik via deze site in elkaar gezet heb.
Ik heb er voor mezelf een Excelsheet van gemaakt. Als je bij de blauwe vakken het aantal cups invult, dan krijg je het aantal grammen terug.
boter
1 cup 225 gram
cakemeel, gezeefd, of 'sifted flour'
1 cup 125 gram
cakemeel, ongezeefd of 'flour, sifted'
1 cup 115 gram
meel, gezeefd, of 'sifted flour'
1 cup 100 gram
meel, ongezeefd of 'flour, sifted'
1 cup 125 gram
suikerbakkerspoeder, gezeefd
1 cup 100 gram
suikerbakkerspoeder, ongezeefd
1 cup 120 gram
kristalsuiker
1 cup 200 gram
bruine suiker
1 cup 220 gram
all-vegetable shortening
1 cup 205 gram
melk chocolade
1 cup 168 gram
heavy cream, ongeklopt
1 cup 240 mililiter
cacao, gezeefd
1 cup 75 gram
cacao, ongezeefd
1 cup 118 gram
vloeistoffen
1 cup 240 mililiter
tablespoon
1 tbsp 15 mililiter
tablespoon
1 tbsp 13,8 gram
teaspoon
1 tsp 5 mililiter
teaspoon
1 tsp 4,6 gram
Dit is trouwens het recept van een 'witte fluwen cake', zoals die uit Cakes for Dummies komt. Weet niet of dat hetzelfde recept is als heavenly white. Ik denk het eigenlijk van niet, maar ergens geeft 'fluweel' en 'heavenly' mij hetzelfde gevoel
bakpoeder 7 gr.
zout 4 gr.
gezeefd cakemeel 470 gr.
plantaardige olie 540 ml.
kristalsuiker 450 gr.
vanille-extract 8 ml.
eieren 3
karnemelk 360 ml.
"1. Preheat the oven to 175 degrees C. Grease and flour the pans, and line them with parchment paper.
2. In a large bowl, sift the salt and baking soda over the cake flour, and then stir the mixture with a balloon whisk.
3. In a large bowl, mix the oil and sugar together, and then add the eggs, one at a time, beating well after each addition. Mix in the vanilla.
4. With the mixer set on low speed, add the flour mixture and the buttermilk, alternately, beginning and ending with the flour. Each addition of flour should be mixed until just
combined. Scrape down the sides of the bowl twice during beating.
5. Pour the batter into the prepared pans. [Pannen paar keer tegen aanrecht aantikken om luchtbellen te verwijderen]. Bake for 40 minutes, or until a cake tester inserted into the center comes out with moist crumbs attached.
6. Cool the cakes in their pans on wire racks for 10 minutes. Run a knife around the edges, and then invert the cakes onto racks to cool completely."
Ik was vandaag bij de Karwei in Hilversum (tja, die verkopen ze daar dus ook gewoon) en daar verkochten ze maatbekers met ook de aanduiding Cups erop. Voor maar 1,49 euro. Die heb ik dus maar meegenomen. MIsschien ook een tip voor hier.
handig!
In het boek Taart van Monica en Saskya Kühne staat een recept voor sneeuwwitte/sneeuwwitje? taart, in het Nederlands
@ Nemesis: Het recept lijkt er wel heel erg op. Ik ga het ook eens proberen!
@ Miss Pebble: Je wil het recept toevallig niet met ons delen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » recept voor heavenly white cake