Onderwerp: 1e x Boltaart + snowglobe; zelf bol bakken of repenmethode ?

Na een x aantal "gewone" ronde en vierkante taarten gemaakt te hebben, wil ik nu eigenlijk een boltaart maken met zo'n leuke snowglobe erop !

Heb inmiddels van het Bontetaartje de howto van de snowglobe opgestuurd gekregen, dus dat moet lukken. Maar die snowglobe moet dus op een bol komen en ik twijfel welke "bolmethode" het handigst is ?!

Hebben jullie tips/advies ?
En begreep dat je voor de bolvorm ook bij de Hema terecht kunt, hoeft niet perse een Ikea Blanda te zijn toch ?

Alvast dank !

2

Re: 1e x Boltaart + snowglobe; zelf bol bakken of repenmethode ?

alles wat rvs is zou geschikt moeten zijn voor de oven.
ik gebruik zelf de blanda en werkt perfect en is ook mooi rond.
maar bij de action bv heb je ook voor een prikke rvs schalen.

ik denk dat het een kwestie is van uitproberen!

N-Joy Cakes

3

NiQ schreef:

alles wat rvs is zou geschikt moeten zijn voor de oven.
ik gebruik zelf de blanda en werkt perfect en is ook mooi rond.
maar bij de action bv heb je ook voor een prikke rvs schalen.

Alleen die van Action zijn plat aan de bovenkant...dat kan voor een snowglobe misschien wel handig zijn?

Ja dat had ik ook al bedacht ja, dan blijft de snowglobe mooi "staan" en hoef je niet zelf eerst een soort kuil te maken. Maar vind die van action die ik heb erg groot, wellicht een keer zoeken naar kleiner maatje.
Net even bij Hema geweest en daar is het ook een bolvorm, 20 cm en een beetje plat aan de bovenkant, dus is ook een optie !
Maar dank voor jullie reacties, wellicht zijn er nog meer mensen met tips/ideeen ?!

5

Ik doe het altijd met de repentechniek, want als ik kapsels bak voor gewone ronde taarten, snijd ik de bolle bovenkant er altijd af. Deze gebruik ik dan weer om met de repen techniek een blanda te vullen. Worden mooi rond. Het maakt dus niet echt uit welke techniek je gebruikt. Wat je fijner vindt :-)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen