Royal Icing bewaren heb ik nog nooit geprobeerd, zou het in elk geval goed luchtdicht doen want aan de lucht hardt het heel snel uit.
Je kan er inderdaad suikerbloemetjes mee maken, maar dat is niet één twee drie uit te leggen. De makkelijkste (naar mijn mening) zijn de dropflowers (Google er maar eens op), daarvoor hoef je eigenlijk alleen het goede spuitmondje én goed stijve icing te hebben.
Christa, als de royal icing niet stijf genoeg wordt: meer poedersuiker toevoegen! Een half uur mixen is nooit nodig, ik ben meestal in tien minuutjes klaar. Ik doe meestal een klein bodempje water in een kom en een flinke lepel eiwitpoeder in een zeefje. Dan doe ik er een halve bus poedersuiker bij en zeef ik er wat van het eiwitpoeder overheen. Dan meng ik het, niet eens met een mixer maar met een lepel. Ik blijf net zo lang poedersuiker + eiwitpoeder toevoegen tot het de dikte is die ik wil hebben. Als het dunner moet doe ik er een paar druppels water bij. Als ik tijdens het mixen bedenk dat ik meer icing nodig heb, doe ik er gewoon nog wat water bij (wel goed roeren dan voordat je verdergaat met poedersuiker toevoegen). Hopelijk helpt dit!