1

Onderwerp: Kerstmarkt...

Hoi allemaal,

Zaterdag 17 december zal ik, samen met een vriendin op de kerstmarkt met zes taarten en veel cupcakes. We zijn nu al erg druk met het bakken van bisquits. De bisquits vriezen we in en in eerste instantie wilden we de bisquits een paar dagen voor de 17e vullen, bekleden etc. Maar vandaag kwamen we tot de conclusie dat we dat dan misschien niet redden doordat we beiden gewoon moeten werken.
Nu vraag ik me af of ik de ingevroren bisquits kan ontdooien en dan na het bekleden weer in te vriezen. Ik weet dat dat met vlees niet mag, maar hoe zit het eigenlijk hier mee?
Ik ga er van uit dat de mensen die een taart kopen, deze willen invriezen zodat ze de taart met de kerstdagen kunnen eten. Kan dat wel als de taart al een keer in de vriezer is geweest? Hebben jullie nog tips voor me? Ik hoor ook graag van jullie of je weleens met taarten op een kerstmarkt hebt gestaan, hoe je dat hebt aangepakt (want je weet niet of er veel gekocht gaat worden) en wat je ervaringen zijn.

Alvast bedankt!

Re: Kerstmarkt...

Hoi Taartje. dat is toevallig. Ik oepende ook net een topic over kerstmarkt. Ik sta op 11 dec op een kerstmarkt met taarten en cupcakes. Alleen heb ik 4 dummies gemaakt. Ik kwam er op omdat ik denk zelf niet gauw een taart op een markt zou kopen, vandaar. Weet alleen nog niet hoeveel cc ik moet bakken.Hebben jullie daar al een idee over???

Invriezen van taarten gaat prima, maar tweekeer? Volgens mij is dat niet goed. Tenminste dat leerde ik van mijn moeder, lang geleden haha.
succes :Y

Groet,
Annemieke

3

k zou geen taarten mee nemen als ik jullie was. Dat loopt niet. Paar dummy's en cupcakes, koekjes..........

vries, bewaar en planningvragen ---->

[move]---> TD algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hoi Annie,

Misschien is het voor ons dan ook beter om dummies te maken..
Wij willen zo'n 300 cupcakes maken voor de kerstmarkt. We zijn ook van plan om bestelformulieren te maken, zodat (als) de cc uitverkocht zijn, de mensen voor de kerstdagen nog een bestelling kunnen doen bij ons.
Weet jij misschien hoelang je cc (gevuld en bekleed) kan bewaren?

Hoi Taartje,

CC bearen, tja ligt er ook aan of er een laagje marsepein opkomt, want dat sluit ook weer wat af. Zou zelf voor max. drie dagen gaan.
Ik doe het andersom. Ik maak van te voren de versiering en de cc bak ik vanaf twee dagen tevoren, samen met de verlotingskaart.
De versiering verpak ik goed en leg ik donker in de kelder weg.
Wat leuk dat jij ook op een kerstmarkt staat.
Persoonlijk vind ik het erg spannend, voor mij de eerste keer en zolang maak ik helemaal geen taartjes.
Ben dus heeeeeel erg benieuwd, en jullie???

Groet,
Annemieke

7

Ik ben nu ook al een beetje begonnen met de versieringen voor de cc. Ik moet zeggen dat ik het allemaal ook erg spannend vind! Ben blij dat ik er niet alleen voor sta, want ik maak ook nog niet zo lang taartjes! We zullen de komende weken erg druk zijn met vanalles.. Hoop dat alles goed gaat :) Weet jij al een prijs die je voor de cc gaat vragen? Wij hebben best wel kleine cc, het is best wel lastig om in te schatten wat mensen voor zoiets willen betalen...

Ben nog helemaal niet begonnen met versieren. Weet wat ik wil, denk ik.
Bestelde net nog wat spullen in het droompaleis. Uitstekertje voor gingerbreadmannetje, stokjes en versierspullen. Moet natuurlijk wel een beetje voor de dagkomen en onze hobby/forum promoten.

Antwoord op je vraag: dacht zelf áan één euro??? Wat doen jullie?
Wil wel meer, want de kosten voor de markt krijg je er toch nooit uit. haha
Vanavond sinterklaasdichten en morgen met versieringen beginnen.

Groet,
Annemieke

9

Wij willen ze per 6 verkopen, en dan voor 4,95.. Als mensen dan minder willen vragen we er 1,- voor per cc.  Maar misschien mogen we er juist wel meer voor vragen denk ik dan ook weer. Het is echt lastig, want je weet niet of er veel mensen op af komen.