1

Onderwerp: Help ! Vraagjes voorbereiding gedecoreerde cupcakes

Hoi !

Voor de kerstmarkt op de psz over 3 weken wil ik 150 cupcakes gaan maken. Nu heb ik 2 vragen:

De platte decoraties worden van marsepein en fondant. Ik kan ze niet op elkaar leggen, maar hoe bewaren jullie vooraf 150 decoraties? Dat neemt toch heel veel plaats in ? en het moet toch nog steeds afgedekt worden met folie, of in een afgesloten bak, tegen het uitdrogen denk ik?

Een aantal decoraties wil ik bespuiten met pearlspray. Doen jullie dit vooraf? En hoe breng je ze dan aan op de cake zonder de glitters te besmeuren met vingerafdrukken? want je moet ze toch nog even aandrukken zodat ze mooi aansluiten?
Of spuit je de pearlspray pas als ze op de cupcakes zitten? Maar dan zitten de cups toch ook onder de glitters?

Ik ben hartstikke blij met alle antwoorden !

Groetjes, Conny

2

Re: Help ! Vraagjes voorbereiding gedecoreerde cupcakes

neem je mdf-platen, folie erover, dan de rondjes erop leggen, folie erover en dan de platen stapelen, bv dmv knijpers aan de zijkant van de plankjes te knijpen. dan blijft het volgende plankje op de knijpers liggen.

Groetjes, Dorothea.

3

Ik vind het juist fijn als de plaatjes iets uitharden
Ik heb ze toen allemaal in taartdozen gedaan en ja dat neemt wat meer ruimte in. Zodra de plaatjes op de cakejes liggen worden ze toch weer iets zachter.

De pearlspray doe ik pas op het cakeje. Je spuit alsware er een keer overheen dus de cupjes worden niet echt glitterig.

Succes

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Zoals Dot omschrijft ben ik op dit moment ook bezig. Ik heb 2 grote mdf platen met folie omwikkelt, daarop alle rondjes en dan weer afdekken met folie. Gaat prima en je kan je decoraties al ruim van tevoren maken = handig!

Mbt de spray heb ik geen ervaring.

Groetjes Maji

5

Dot, bedankt voor de supertip voor het stapelen ! En de pearlspray zal ik dan pas proberen na het decoreren, dankje Jolanda!

Groetjes, Conny

6

Dot schreef:

neem je mdf-platen, folie erover, dan de rondjes erop leggen, folie erover en dan de platen stapelen, bv dmv knijpers aan de zijkant van de plankjes te knijpen. dan blijft het volgende plankje op de knijpers liggen.

Wauw, das een goede oplossing zeg met die knijpers! Zo simpel, maar kom er maar s op! :thumb:

7

Dankzij deze handige tips, ga ik alvast wat voorbereiden voor mijn verjaardag ;)