1

Onderwerp: Biscuit besprenkelen?

Is het verstandig om de bescuit te besprenkelen met wat vocht?
Wil graag 1 met bokkepootjesvulling maken en aardbeien jam en 1 met frambozenmousse en ??

De biscuit wat met fruitsap ofzo besprenkelen zie ik wel eens staan. Is dat nodig?

2

Re: Biscuit besprenkelen?

HOeft niet pers

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Ik doe het eigenlijk zelden. Hooguit als ik mandarijntjes bij mijn botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ach ik gebruik graag een beetje grandmanier...zeker als de vulling gewoon wat jam met botercreme met mandarijntjes is...geeft een kleine extra bite (grrrrjammie) en ik doe gewoon mijn duim op de fles en een beetje op z'n jamie oliver's schudden met de fles. Staat wel stoer hahaha

groet corinne

Groet Corinne

5

ik heb niet gedaan alleen de bokkenpootjes vulling

Zag wel staan maar leek mij niet nodig

groetjes

en ben erg benieuwd naar je taart

6

corinne schreef:

ach ik gebruik graag een beetje grandmanier...zeker als de vulling gewoon wat jam met botercreme met mandarijntjes is...geeft een kleine extra bite (grrrrjammie) en ik doe gewoon mijn duim op de fles en een beetje op z'n jamie oliver's schudden met de fles. Staat wel stoer hahaha

groet corinne

Hmmm, echter mijn duim is niet zo groot... :)

Groetjes, Marielle

Corinne:

beetje op z'n jamie oliver's schudden

HAHAHAHAHA, ik weet metene wat je bedoelt! Geweldig! Nemen we als werkwoord op in het bakboek! hahaha

8

Ik doe het meestal wel en dan gebruik ik zo'n plantenspuitje (zo een waar ze bij de kapper je haar mee nat spuiten) of soms een injectiespuitje zonder naald, dan kun je wat gelijkmatiger "druppelen"
Ik gebruik wat ik voor handen heb (kersensap, siroop, likeur, koffie.....)