1

Onderwerp: Pepernotenvulling => Hoe?

Hallo allemaal,

Ik wil morgen een taart maken met pepernotenvulling, maar ik weet niet zo goed hoe.

Ik heb geen botercrememix, maar maak meestal de botercreme met 250 gr. margarine, 250 gr roomboter en 500 gr. poedersuiker. Kan ik hier nu dan stukjes kruidnoot doorheen mixen of wat moet ik daarvoor doen?

En zouden jullie adviseren om dan allebei de vullingen te doen of hebben jullie een tip voor de tweede vulling?

Graag tips :D Alvast bedankt!

Groetjes!

2

Re: Pepernotenvulling => Hoe?

Tuurlijk kan je daar gewoon verkruimelde kruidnootjes doorheen doen! Als jij dar een lekkere vulling vind kan je dar gewoon doen. de meeste gebruiken de 1:1 botercreme alleen niet als vulling omdat dit erg boterig smaakt....
Je kan natuurlijk ook slagroom pakken. Een zakje klopfix erdoor en daarop een laagje kruidnoten.
offfffff je kan een soort van speculaas creme maken met een laag speculoos pasta en daarop je kruidnootjes dan blijven ze wel wat krokanter want van bv. slagroom worden ze wel zacht...

veeeel succes!

3

Morgen wil ik deze botercreme ook maken, alleen ik heb speculaaskruiden gekocht. Misschien ook een tip? Heb het alleen zelf ook nog niet gebruikt  :)

4

Ik zou geen pepernoten in slagroom stoppen. Daar worden ze echt heel slof van :/

Ik zou ook lekker gewoon pepernoten een beetje fijnhakken en door je bc heen mixen :P

Speculaaskruiden kan vast ook. Misschien wel net zo lekker, maar pepernoten heb ik om deze tijd van het jaar volopin huis :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik ben nog echt een amateur-amateur, dus hier een domme vraag:

Wat is 1:1 botercrème?

Bedankt voor jullie snelle reacties!

6

Mgeerts schreef:

botercreme met 250 gr. margarine, 250 gr roomboter en 500 gr. poedersuiker.

Dat  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

haha, oké, bedankt :)

8

Harma schreef:

Morgen wil ik deze botercreme ook maken, alleen ik heb speculaaskruiden gekocht. Misschien ook een tip? Heb het alleen zelf ook nog niet gebruikt  :)

Deze vulling is  :9