1

Onderwerp: kruidcake versieren

Hoi hoi

4 dec. vieren we Sinterklaas en ik wil iets lekkers maken. Helaas is mijn schoonfam. niet zo van de marsepein taarten. Ik zag nu ik de allerhande dat ze een cake hadden overgoten met chocola en daar sint dingen (pepernoten, schuimpjes e.d.) op hadden geplakt. Nu vroeg ik mij af of zoiets ook met kruidcake zou kunnen.
En dan nog iets hoe gestold moet de choc. zijn om er dingen op te kunnen plakken?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2

Re: kruidcake versieren

Neem aan dat het met kruidcake ook moet kunnen hoor. Misschien dat je het 2 keer eroverheen moet gieten. De chocolade niet te hard laten worden anders plakken de snoepjes niet meer. Of je moet ze dan weer met icing vast zetten, maar dat zou ik persoonlijk niet doen.

Groetjes Maris

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

3

Zou ik het anders ook met eetbare lijm vast kunnen maken? Als de choc al te hard is geworden.

4

Ik zou het erop plakken als de choc nog een beetje zacht is, dus erover gieten en dan om de zoveel tijd even checken of het hard genoeg is maar nog niet volledig hard. Dingetjes ertegen duwen en paar seconden vasthouden (op de bovenkant hoeft dit natuurlijk niet)

En anders nog een beetje gesmolten chocolade appart houden en het daar mee plakken.

6

ik heb ergens het recept liggen van egeltjes cake met speculaaskruiden overgoten met chocolade en dan pepernoten erop plakken

groetjes ellis mama van 3 bengeltjes en 1 engeltje

7

bedankt voor jullie reacties

@ellis zou je mij dat recept willen mailen? is het een beetje een eenvoudig recept? ik heb namelijk weinig tijd deze week.(komt ook wel goed uit dat het geen marsepein liefhebbers zijn ;))