1

Onderwerp: Goede stevige lijm maar geen icing!

Ik ben op zoek naar een stevige eetbare lijm maar geen icing want die hard te snel uit.

Het punt is dat ik het wel uit een potje met een kwastje een paar uurtjes open kan laten staan.

Het moet steviger zijn tylose lijm...

Heeft iemand een idee of zoiets bestaat?

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

2

Re: Goede stevige lijm maar geen icing!

Als je dikke tyloselijm maakt kom je ook al een heel eind verder dan die vloeibare lijm. Met dik bedoel ik bijna pastadikte. Niet te schenken, je kan er bijna je kwast rechtop in zetten.

Of je maakt fondant aan met een beetje water (of tyloselijm), tot je een hele vieze drab krijgt (zonder klonten).

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Dankje!! Fondant aanmaken met water is een goeie :thumb: Dat ga ik even proberen!

Of fondant met tylose in een bakje doen, en wat kokend water erover gieten en dan roeren :Y dat is de lijm die lindy smith gebruikt :Y heel sterk en droogt niet snel uit

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Dat is een goeie!! Ga ik proberen! Thanks!! :)

6

Dat met die fondant smelten in heet water werkte bij mij nooit zo lekker, bleef klontjes houden.
Nu zet ik een bakje met fondant in de magnetron, lekker lang tot de fondant gesmolten is en dan heet water erbij. Geen klontjes!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be