1

Onderwerp: aub goede berekening voor kant en klare biscuitmix

Dag allemaal,

Ik heb heel het topic lopen rondneuzen, en weet dat er tabellen zijn etc, en vragen die erop lijken.  Maar ik had graag een berekening gehad zoals zoveel liter, en dan zoveel eierenen zoveel water voor de BISCUITMIX.

(En vul ik de bakblikken dan helemaal tot aan de rand met water om het vervolgens te bereken.)

Sorry als hier al zovaak antwoord op is gegeven, maar kwam er net achter dat ik iets wou aanhouden maar dat dan is voor mensen die zelf het mix maken.... :)

( indien mogelijk ook de berekeningen van de CHOCOLADEBISCUITMIX pleaseee)

groetjesss Zonnetje

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

2

Re: aub goede berekening voor kant en klare biscuitmix

Kijk eens links in de kolom bij tabellen.....

Jacqueline

3

Felicitaartjes heeft ook een mooi schema, die vind ik net wat prettiger dan die van hier :)

Groetjes Melanie

4

Dag dames,

Die tabellen heb ik inderdaad al wel eens gezien, alleen kan ik nergens de inhoud ervan vinden zodat ik het makkelijk kan omrekenen bij afwijkende modellen.

Dus ik zoek echt zoiets van 3000 liter water gaat erin, en dan per liter zoveel eieren, zoveel mix etc.

:)

5

Voor welke bakvorm moet je het hebben dan?

6

Ik dacht per halve liter water 1 ei. Volgens mij geldt dit voor zowel de mix als zelfgemaakt. Ik heb net even snel gerekend en ben hier op uitgekomen...1 ei x 66.6 = hoeveelheid mix. Dan naar boven afronden. Ik zou het zo doen maar ben ook nog maar een beginner....

heb je wel gekeken op de link waar Doosch de naam van zei?
Daar staan toch echt liters bij :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

hoi ik heb ooit ergens van internet een schema gepakt en die heb ik nog,daarop  moet je invullen hoeveel literwater er in je blik gaat en dan rekent het prog voor je uit hoeveel ei,mix enz... erin moet het is en excel bestand ik wil hem wel geven of plaatsen maar weet niet zo goed hoe dat moet ik ben nog niet zolang op dit forum.

9

Ik maak altijd gewoon de hele zak mix, als ik dan beslag overhoud dan doe ik dat in kleine blanda vormen, deze kapseltjes vries ik dan in voor later gebruik. Op die manier heb ik ook altijd een kapseltje achter de hand, voor als ik snel iets wil maken.
Maar ik koop wel altijd zakken mix die voldoende zijn voor een rond bakblik van 20 cm. Dus ik houd niet vaak wat over als ik dat blik gebruik.

Groetjes, Monica

10

Tipsytaartje je hebt gelijk (sorry) niet goed gekeken  :)

bedankt voor de tipsss

-x-

11

bo-linde, als je eruit bent hoe dat moet, zou je die dan willen doorsturen  :rolleyes:

thanxx

12

Nathalie28, het is voor een kesrtboom vorm!

groetjess

13

Lastig zulke vormen en ik ben ook geen rekenwonder dus hoop ook altijd dat iemand mij gewoon de verhoudingen verteld :D

Ik zou inderdaad gewoon voor een bepaalde vorm mix maken en wat je overhoudt weg doen of voor iets anders gebruiken.

14

Mijn man heeft voor mij een excel bestand gemaakt en de mixen in kilo prijs er in gezet. De rest wat ik nodig heb heeft ie ook berekend, zo hoef ik alleen maar het gewicht of aantal in te vullen dan komt de berekening er vanzelf uit.
Dus 330 gram mix is 1.32, enz, enz

Christine.

15 Laatst bewerkt door keukentje (24-11-2010 20:24)

keukentje schreef:

Mijn man heeft voor mij een excel bestand gemaakt en de mixen in kilo prijs er in gezet. De rest wat ik nodig heb heeft ie ook berekend, zo hoef ik alleen maar het gewicht of aantal in te vullen dan komt de berekening er vanzelf uit.
Dus 330 gram mix is 1.32, enz, enz

sorry heb het niet goed gelezen, je zoekt de berekening voor in de bakvorm, dus op 1000 gram mix gaat 100 cc water.

En op de site van de taartenshop staan ook tabellen, die werken prima.

Christine.

16

Bedankt voor alle reacties.
:Y

17 Laatst bewerkt door Dot (25-11-2010 16:01)

http://www.mariekesnijder.nl/taarten/Bestanden.htm
hier kun je een excel bestand downloaden en daar zit idd ook een rekenformule bij.

Groetjes, Dorothea.

18

Super, dit zocht ik precies, bo-linde had me ook zoiets gestuurd.
Helemaal geweldig!

Misschien een domme vraag maar is funcakesmix/soezie mix hetzelfde als easycake mix? Wellicht dat iemand dit weet?

Anders ga ik zelf even achterhalen hoe en wat, of het nog afwijkt que ingredienten of inhoud ofzoiets dergelijks.

Sorry als ik lastige vragen stel maar ik had gister een grote biscuit gemaakt en op de 1 of andere manier was die mislukt BALEN!!!

19

Heel handig deze berekening!

Gebruik hem gelijk ook :)

Meer Koekjes --> kijk op mijn IG of FACEBOOK!!!
Instagram: TheCookieStudioNL Facebook

20

Dot schreef:

http://www.mariekesnijder.nl/taarten/Bestanden.htm
hier kun je een excel bestand downloaden en daar zit idd ook een rekenformule bij.

Dank je, heb hem ook meteen opgeslagen.

www.piesforfun.nl     ----        Groetjes, Susanne

21

Ik mis ook een schema van Easycake biscuit mix. Heb nu de verhoudingen gebruikt van Funcakes, maar Easycakes mix gebruikt en vond het kapsel dit keer toch wat droog.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

22

Ja daar was ik ergens ook al een beetje bang voor, anders moet ik misschien via internet wat van soezie en fukcakes mix kopen.

23 Laatst bewerkt door kwebbeltje (28-11-2010 18:31)

ik gebruik dit schema bij zowel funcakes als easycakes (pas 2x gebruikt). misschien hebben jullie er wat aan. let wel. ik heb er ook een aantal ordinaire bakblikken tussen zitten, ik verhoog standaard al mijn bakblikken met bakpapier.
http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1290965142.jpg
duidelijkere foto staat op cakecentral

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

24

Maar kun je voor funcakes en easy cake mix dan wel gewoon dezelfde verhoudingen nemen?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

25

per ei scheelt het volgens mijn berekeningen maar 1 gram mix en 0,5 gr. water. ik denk dat dit verschil te verwaarlozen is. ;) te meer omdat mijn vorige weegschaal per 2 gram woog en je dan ook wel eens iets marge hebt....ik heb altijd prima biscuit. smaak en struktuur is gewoon goed en lekker.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.