1

Onderwerp: Mini cupcakes invriezen

Hallo,

Ik heb een vraag mbt  mini cupcakes.
In december heb ik voor het eerst een mega grote opdracht van maar liefst 200 mini cup cakes voor de feestdagen voor een kapsalon.
Die moeten in de vriezer kunnen want in de week voor oud en nieuw ben ik op vakantie.

Heeft iemand hier tips voor of je ze kunt invriezen en hoe en welke vulling daarvoor het beste is. Kun je de mini cc ook met decoratie en al invriezen?

Hopelijk kan iemand mij helpen met wat tips.

Dank je wel
groetjes jessica

2

Re: Mini cupcakes invriezen

Zelf heb ik nog niet eerder versierde cc's ingevroren, maar wel de kale zeg maar, dat gaat prima! Zelf vind ik dat ze er toch ietsje pietsje droger van worden, dus ik trempeer ze wel even voordat ik ze versier....

Misschien dat je nu bv een cc kan maken en versieren en die invriest om te kijken hoe het zich houd na-tijdens het ontdooien??

Hoop dat je er wat aan hebt...

3

Ongedecoreerde cc's kun je gewoon invriezen, doe ze in een luchtdichte zak, bijvoorbeeld die van de Ikea (Samla).

Gedecoreerde cc's kun je ook invriezen, in een diepvriesbakje. Afsmeren met botercreme, gevuld met jam bijvoorbeeld. Er is op het forum wel een lijst met vullingen die geschikt zijn om in te vriezen, zoek dan naar taartvullingen. Marsepein heb ik zelf nooit ingevroren, maar ik weet dat onze bakker zijn petit fours gewoon invriest. Fondant kan sowieso ingevroren worden.
Let er bij het ontdooien wel op dat je dat zo geleidelijk mogelijk doet, dus eerst een paar uurtjes in de koelkast en daarna pas op kamertemperatuur brengen.

(De zoekfunctie van de website doet het tijdelijk niet zo goed, maar via google kom je zo in het goede topic terecht.

Succes!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

4

Bedankt voor jullie snelle reactie :)
Ik denk dat ik het inderdaad eerst maar ga proberen om er een paar in te vriezen en kijken hoe ze eruit komen

vriesvragen...

[move]--> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs