1

Onderwerp: Hulp gezocht voor grote dingen op taart plakken

Hallo allemaal.

Ik ben bezig met mijn eerste stapeltaart. Nu heb ik hele mooie, best wel zware strikken gemaakt voor op de zijkant van de taart,
Alleen hoe moet ik die nou vastplakken?

Ik heb jem petal powder in huis, om fondant te verstevigen en nu hoorde ik als ik daar water aan toe voeg je er eetbare lijm van kan maken. Maar het word een hele dikke papperrge vieze massa.

Ik heb ook de kant en klare tubes icing in huis, maar heb gemerkt dat dat niet hard word.

Hoe kan ik dit het snelste oplossen?

2

Re: Hulp gezocht voor grote dingen op taart plakken

Ik plak het altijd met een beetje icing, wel zelfgemaakte dus ik heb geen ervaring met de tubes. Het kan ook met tylose gemengd met een beetje water.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

maar als ik dat tylose meng met water word het een klonterige massa, doe ik er dan te weinig water bij?

En hoe met je zelfs icing?

Ik begin nog maar net :o

4

Hmm geen idee ik heb het nog nooit zelf geprobeerd met tylose  :think:

Ik maak mijn royal icing altijd zelf volgens dit recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/24/Royal+Icing/ Deze wordt wel altijd uit, dus ik weet niet hoe het zit met icing in tubes.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

5

Super! dankjewel,

6

jonadootje schreef:

maar als ik dat tylose meng met water word het een klonterige massa, doe ik er dan te weinig water bij?

En hoe met je zelfs icing?

Ik begin nog maar net :o

Ik had bij de eerste keer dat ik tyloselijm maakte ook allemaal klonten. Ik heb het toen een poosje laten staan en steeds even roeren. Toen waren op den duur de klonten wel weg. (eigenlijk net als behanglijm. Dat moet ook even intrekken)

Groetjes Gerien

7

Ik zou ook voor de lijm gaan want de icing uit tubes werden bij mij niet hard.

N-Joy Cakes

8

De tylose gemengd met water kun je het beste een nachtje wegzetten. De volgende dag is het echt vloeibaar.
Voor een paar decoraties ga ik geen RI maken maar gewoon poedersuiker+water. Niet te dun maken. Ideaal!