Onderwerp: Hallo allemaal...
Laat ik maar meteen beginnen met een goede gewoonte, en mijzelf even voorstellen...
Mijn naam is Frans van Ballegooijen, woonachtig in Roosendaal, (in de maanden november t/m februari beter bekend als "Tullepetaonestad") en werkzaam als betonmixerchauffeur.
Ik ben al vanaf mijn vroege jeugd gek op bakken. Stond altijd eerste rang als moeders weer eens in de keuken stond om een taart of iets dergelijks in elkaar te draaien. Overigens vond ik toen het uitlikken van alle schalen en het opeten van de resultaten veel interessanter
Af-en-toe zelf wel eens iets gebakken, maar veel verder dan kattentongen, spritsen en een appeltaart kwam ik eigenlijk nooit.
Begin dit jaar ben ik verder gaan kijken en heb het broodbakken (zonder broodbakmachine) opgepakt, en via het broodbakkersforum, en dankzij de molen waar ik ook mijn meel en bloem koop, ook weer in aanraking gekomen met het taartenbakken.
Toen ik eens bij de lokale kookwinkel was werd ik er op gewezen dat er daar workshops gegeven werden, o.a. taartdecoratie.
Even over nagedacht, en het toen maar eens gedaan. Zodoende stond ik eerder deze week tegenover MamaKaat bij KookaBurra, om te leren taartversieren. Zij heeft mij ook op 't spoor van dit forum gezet.
Ik kan wel zeggen dat het virus is aangeslagen, want ik ben volop aan 't zoeken op internet waar ik alle ingredienten en gereedschappen kan aanschaffen. Niet dat ik helemaal niets heb, bakvormen zat, maar om fondant en marsepein te vormen, daar heb ik nog niet veel spullen voor.
Niet dat ik dagelijks taarten ga maken hoor, ik moet ook nog werken en ook in 't weekend heb ik 't best druk. Daarnaast ben ik ook aan 't studeren (voor mijn werk), maar tussendoor moet ik toch wel tijd kunnen vinden om zo af-en-toe eens een taart in elkaar te draaien.
Overigens zal ik voorlopig eerst maar eens gaan lezen wat jullie allemaal te vertellen hebben hier op 't forum. En dan voorzichtig eens wat receptjes uit proberen.
Overigens heeft mijn vrouw al aangegeven welke vullingen ik mag gaan maken, en vervolgens verboden om die op een taart te smeren, uit een kommetje is dat allemaal vast veel lekkerder )
Enfin, genoeg gel*ld. Overigens praat ik over 't algemeen vooral in het begin heel veel, maar dat wordt later veel minder. Ik ben over 't algemeen niet zo'n kletskous. Maar als jullie wat willen weten... Gewoon vragen, misschien dat ik een antwoord heb...
Groetjes,
Frans...