1 Laatst bewerkt door Carien (20-11-2010 19:07)

Onderwerp: hoogte werkblad

Kan geen andere rubriek verzinnen dan deze, hoop dat ik goed sta. :o

Wat zijn jullie ervaringen vwb de hoogte van je werkblad (tov je lengte)? Weet iemand hoe de ideale hoogte te bepalen is?
Na een (mid)dagje taarten voel ik m'n rug, dus bij mij klopt het niet. :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: hoogte werkblad

is zoals je zegt afhankelijk van je lengte, maar ook van je manier van werken. Voor kneden van marsepein oid heb ik graag de hoogte van een eettafel, zodat ik op de bonk marsepein kan leunen om het te kenden zeg maar. Voor bekleden vind ik dat ook een fijne hoogte.  Voor priegelwerk zou ik een iets hoger blad willen, maar dan zet ik soms een box onder mijn werkblad, zodat die wat hoger is

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Rechtop staand, je armen langs je lijf en dan vanaf je ellebogen de armen naar voren steken, je maakt dan met je arm een hoek van 90 graden, de hoogte die je dan krijgt zou een goede hoogte voor je aanrecht kunnen zijn. Maar als je op slippers staat of op schoenen met een dikke zool of hak dan krijg je weer een andere hoogte, dus eigenlijk zou je moet meten met die schoenen of slippers aan die je normaal gesproken in huis aan hebt. Kneden doe ik het liefst staande maar priegelwerk die ik zittend aan de tafel.

Christine.

4

keukentje schreef:

Rechtop staand, je armen langs je lijf en dan vanaf je ellebogen de armen naar voren steken, je maakt dan met je arm een hoek van 90 graden, de hoogte die je dan krijgt zou een goede hoogte voor je aanrecht kunnen zijn.

Ja, dat klopt, in veel gevallen is dit de goede hoogt. Bv de was opvouwen. Maar voor het uitrollen/kneden is het idd te hoog. Boetseren oid doe ik ook zittend aan de eettafel