1

Onderwerp: Verse banaan in taart??

Ik krijg net een aanvraag voor een taart met verse banaan erin.
Voordat ik toezeg wilde ik weten of er iemand is die dit al eens heeft gedaan en of het niet bruin en snotterig gaat worden. en wie weet een goed alternatief? Bananenvulling zoals bij de recepten hier gaat niet werken omdat ze geen gelatine mogen.

Wie kan mij helpen?

Re: Verse banaan in taart??

Volg ff met je mee,want zou het ook wel willen weten  :Y

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

mag idd in bakken&vullen :)

ik heb het wel eens voorbij zien komen... ja er is veel te vinden, even zoeken op banaan AND vullen (oid) in rubriek bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

tipsytaartje schreef:

mag idd in bakken&vullen :)

ik heb het wel eens voorbij zien komen... ja er is veel te vinden, even zoeken op banaan AND vullen (oid) in rubriek bakken&vullen

oh ja helemaal vergeten... :o  Thanx!

5

Ik heb wel eens plakjes banaan in mijn taart gedaan,
Dat ging prima  en was erg lekker. :Y

6

Ik heb het ook 1x gedaan; banaan-bc-mix en dulce de leche en plakjes banaan.

Ik vond het geen succes omdat de banaan verkleurde; het was voor eigen gebruik, dus ik heb er wel van gegeten omdat ik het zelf had gemaakt :) , maar anders..................

De smaak was er niet minder om,  maar het zag er niet smakelijk uit :s

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

die bananengebakjes bij de bakker zit toch ook verse stukjes banaan in? Ik doe het ook wel hoor en dan samen met een laag slagroom erover heen en nog een aparte laag chocola of bananenkwark. Heerlijke combi. Tuurlijk zal de banaan wat verkleuren maar het is ook de bedoeling dat de taart de volgende dag wordt gegeten................... en misschien rest stukje dag erna.

8

banaan lichtjes met citroensap dan verkleurd hij niet heb ik weleens gehoord

9

Volgens mij komt er bij de bakker nog een laagje gelei over de stukjes banaan, dus dat scheelt.

Bij mij waren de plakjes banaan de volgende dag echt helemaal bruin.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

10

De bananen worden iets minder sneller bruin als je ze behandeld met iets citroensap. In de bakkerij wordt het niet gedaan als het voor een vulling bedoeld is.

Als je het als versiering gebruikt dan gebruikt men abrikozenjam wat ingekookt is en over de stukjes banaan gestreken om verkleuring tegen te gaan.

11

Ik heb wel regelmatig Chocomouse en dan verse bananen ervover heen, (wel eerst de bananen  met citroen of limoen sap besprenkelen.. gebruikt, het bruin en of snotterig worden valt wel mee..

De taart wordt meestal de dag erna gegeten... zolang hij koel blijft is er niks aan de hand

Ik geloof in gelei worden ze ook minder snel bruin...

Groetjes
Ingrid

A chocolate in the mouth is worth two on the plate

12

Ik heb bij de recepten onlangs het recept van bananenconfituur gezet: ook heel lekker!

groetjes sam

13

Ik heb ook wel eens verse schijfjes banaan in een taart gedaan.. ging prima! Het schijnt doordat er geen lucht bij komt, de banaan in de taart niet verkleurd.. Anders kan je er een beetje citroensap overheen doen, dan blijven ze langer goed. :)

14

ik heb het idd ook wel eens gedaan, zoals al eerder is gezegt... een beetje citoensap erover dan gaat het goed.
ik neem zelf dan niet al te rijpe bananen, dan worden ze niet zo snotterig...

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!