1

Onderwerp: help moet ik een nieuw biscuit bakken???(spoedje)

Hallo allemaal,

heb net en bisquit gebakken, maar bij het verwijderen van het bakpapier trek ik op verschillende plaatsen een laagje biscuit er van af.

wil mijn taart natuurlijk wel lekker strak (met marsepein). Vraag is of dit met bc op te lossen is, of dat ik beter een nieuw biscuit kan gaan bakken.

hoe voorkomen jullie mijn probleem overigens (misschien eerst met een mes langs het bakpapier?)

graag jullie tips

al mijn taarten en cupcakes zijn glutenvrij. kijk ook eens op mijn website naar mijn creaties

2

Re: help moet ik een nieuw biscuit bakken???(spoedje)

Is het een "velletje' wat je nu mist, of is er meer mee afgetrokken.
Als het een heel dun laagje is wat er nu af mist dan is er niks aan de hand, dat krijg je wel weer goed door de bc.

Ik vet mijn bakpapiertje ook altijd nog even in en bestuif hem met bloem. Maar ik gebruik alleen bakpapier aan de onderkant zeg maar, en niet aan de zijkanten. Want dat bevalt mij niet, ik krijg hoe strak ik het bakpapier ook in de vorm doe altijd op de bovenste rand van die oneffenheden soort van plooien in mijn biscuit.

3

ja wat mis ik, een mm of 2 denk ik maximaal. had juist bakpapier gebruikt om overlopen te voorkomen.

ik moet ook nog een stapeltaartje maken vandaag en daarvoor staat de grotere vorm nu in de oven. daar inderdaad ook het bakpapier nog maar even ingevet.

al mijn taarten en cupcakes zijn glutenvrij. kijk ook eens op mijn website naar mijn creaties

4 Laatst bewerkt door sandravos (19-11-2010 10:51)

Dat maakt toch niet uit, ik zou hem gewoon strak afsmeren dan krijg je hem ook wel mooi strak! Suc6!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

5

ik heb hem (op hoop van zegen) ook met een scherp mes weer egaal gesneden. ziet er op zich goed uit.

kapsel wordt gebruikt voor een workshop morgen. zal de foto's nog wel posten

bedankt voor jullie hulp[

6

ik gebruik altijd bakspray in me vorm en doe alleen aan de zijkant bakpapier en die spuit ik altijd in met bakspray.

Dus eerst doe ik de hele vorm inspuiten, dan plak ik aan de zijkant bakpapier, dan zit het altijd glad zonder bubbels en als het bakpapier er tegen aan zit, dan spray ik nog eens.
Zo heb ik nooit dat er wat blijft plakken.

en met botercreme is het zo weg gewerkt.

Groetjes Christa!