1 Laatst bewerkt door Cathelijntje (18-11-2010 20:26)

Onderwerp: Vulling op een cupcake

Hallo dames,

Ik heb een vraagje over die mooie toeven room bovenop een cupcake.
Ik ging er vanuit dat dit botercreme is?
Nu heb ik dit een aantal keer geprobeerd, maar mijn ervaring is dat zon dikke toef botercreme zo vettig is. Tussen een taart wel erg lekker overigens!

Ik maak mijn botercreme door een pakje roomboter van de ah te mixen met een scheut magere melk en een flinke mok poedersuiker.

Slagroom heb ik ook al geprobeerd maar dit word na een poosje zacht en is niet lang goed te houden.

Zijn er nog andere manieren om mijn botercreme minder vet te maken of gebruiken jullie helemaal geen botercreme?
Want dat kan natuurlijik ook nog.

Alvast bedankt!

2

Re: Vulling op een cupcake

Botercreme mix van de webshop (vind ik erg lekker)of men gebruikt meringue botercreme, dat recept staat tussen de vullingen

3

Ik maak altijd merengue botercrème, deze vind ik lekkerder dan de gewone. Het recept staat tussen de recepten op dit forum.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

4

met mon chou of roomkaas! :9
Daarmee maar ik ze eigenlijk altijd, heerlijk en niet te machtig en vettig!

5

Met stip op 1 Meringue botercreme

Groetjes, Elly

6 Laatst bewerkt door Glamour (20-11-2010 09:08)

Hier ook meringue botercreme voor de toeven, en witte chocolade creme, maar dat maak ik dan weer van de meringue botercreme. Een gedeelte van de boter (een derde ofzo) vervangen door mascarpone is ook errug lekker!

Of een lekker smaakje patidess erdoor! (is ook heerlijk door de botercreme van de mix)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Ik heb 1 keer een cc-s met een toef gemaakt en voor de toef onderstaand recept gebruikt, was wel lekker maar ook erg machtig!

CREAM VANILLE FROSTING

Is ruim genoeg voor 30 CC's

90 g bloem
480 ml melk
400 g ongezouten Boter
400 g fijne kristalsuiker
10 ml (2 tsp) vanille essence

Klop de bloem en het melk samen in een steelpannetje. Aan de kook brengen (goed blijven roeren over de bodem) en 10 - 15 minuten laten doorkoken. Hierna afdekken met bakpapier en af laten koelen tot kamertemperatuur.
Boter flink smeuig en luchtig kloppen. Langzaam de suiker toevoegen en tot slot de vanille. Als alles goed is gemengd de afgekoelde melk/bloem-mix erbij en dan 5 minuten op medium/hoog kloppen. Afdekken en 15 minuten (geen minuut langer!!) in de koelkast.

(ik weet niet meer waar ik het recept vandaan heb)

8

Harlow, heb je een recept?

9

300 roomkaas-mon chou
60 zachte boter
4 el suikerbakkerspoeder
sap van 1 citroen en de rasp van een citroen.
dat is eigenlijk de basis, maar je kan bv de citroen vervangen door siroop en bv kokos of weet ik veel wat! Wat je maar wil eigenlijk!!

10

@ Hedwig (of iemand anders die dit weet):

ik heb dit recept net gemaakt, maar mag de overgebleven frosting wel weer in de koelkast? Er zit natuurlijk melk in.

11

Even uppen

12

Jacq1606 schreef:

Even uppen

waarom?  :s

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Mijn vraag staat nog open... vandaar  :)

14

Jacq1606 schreef:

@ Hedwig (of iemand anders die dit weet):

ik heb dit recept net gemaakt, maar mag de overgebleven frosting wel weer in de koelkast? Er zit natuurlijk melk in.

ik heb dit recept ook meerdere keren gemaakt, en omdat je de melk kookt, kun je dit in de koelkast nog makkelijk een dag of 4, of 5 goed houden! Ik heb dat gewoon zelf uitgeprobeerd, want je houd er een hoop van over en het is dus heerlijk om gewoon op een kaakje of eierkoek te smeren. Mijn kids zijn er ook gek op. Een leuk kleurtje erdoor mengen, is ook leuk.

heerlijke taartgroetjes van Brenda