1

Onderwerp: zaterdags afmaken, dinsdag pas eten??

hoi dames,

ik heb een opdracht voor in december gekregen voor de verjaardag van mijn nichtje. hun wonen echter in goerree overflakee en wij in nijmegen dus kunnen we niet op de dag zelf naar haar verjaardag.
wij gaan daarom de zaterdag ervoor, maar hun willen de taart eigenlijk pas op dinsdag aansnijden.
ideeën hoe ik dit moet gaan aanpakken?? juist bepaalde (langhoudbare) vulling gebruiken of zelfs invriezen?
maar gooi ik em dan pas zaterdag in de vriezer en dan maandag ochtend eruit of juist ervoor maken en vanaf zaterdag laten ontdooien??

groetjes Wendy

2

Re: zaterdags afmaken, dinsdag pas eten??

Ik zou, denk ik, kiezen voor zaterdag vers meenemen en daar in de vriezer schuiven. Dan op tijd er uithalen, zodat ze dinsdag hem kunnen aansnijden.
Ik denk dat als je hem van zaterdag tot dinsdag gaat bewaren hij echt oud is en dat is zonde van je werk.

Groetjes Gerien

3

hoi grietje

ja daar ben ik dus ook bang voor. maar heb nog geen ervaring met het invriezen van een taart dus ook niet met hoe lang en hoe ie er dan uit zal zien/smaken

groetjes Wendy

4 Laatst bewerkt door Astrid73 (17-11-2010 10:50)

Ik zou het ook vers meenemen (eventueel vrijdagavond beginnen en zaterdagochtend vroeg afmaken).

Als je het gewoon simpel houdt qua vulling en decoraties (alleen platte decoraties) , dan kan je het gewoon in laten vriezen.
Ik doe het eerst in een pedaalemmerzak en dan in een kartonnen taartdoos.

Oja; zij kunnen het dan 24 uur voor gebruik in de koelkast laten ontdooien (eerst uit de pedaalemmerzak halen en dan weer in de doos) en een uurtje voor het aansnijden op kamertemperatuur laten komen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

dank je dames
hier kan ik wat mee.

toch prettig zo'n forum als je met je handen in je haar zit

groetjes Wendy

6

Heb het ook al een aantal keer gedaan. Gewoon taartje in de taartdoos in de vriezer en 24 van tevoren in de taartdoos in de koelkast laten ontdooien en daarna een klein uurtje op kamertemperatuur laten komen. Ging perfect. Ik werk met marsepein.

7

gaat het dan ook wel met fondant

ze hebben namelijk een noten allergie

groetjes Wendy

8

Ja, met fondant kan het ook; ik bekleed altijd met fondant en de decoraties maak ik van marsepein.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

9

dank je voor je reactie

groetjes Wendy