1

Onderwerp: heteluchtoven

ben nu beizch met mijn eerste taart en wij hebben combimagnetron met hetelucht

Welke temperaturen moet ik dan aanhouden en de tijd blijft dat wel hetzelfde

Hoop dat er iemand is die mij kan helpen hihi anders ga ik maar gokken

2

Re: heteluchtoven

Volgens mij is het standaard verschil tussen hete lucht en conventioneel (onder en bovenwarmte) zo'n 20 graden. Dus ik zou hem 20 graden lager zetten om te beginnen. Voor de tijd gewoon even opletten en 5 min voor het eind eens even prikken met satepen of prikker om te zien of de taart nog plakkerig is. Als ie er droog uitkomt (de prikker) dan is ie klaar!
Verder heeft elke oven zo zijn eigen gebruiksaanwijzing en ook de temperaturen kloppen niet altijd, dus het is altijd uitproberen in het begin!

Suc6!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

dank je wel ga nu in de oven zetten

4

snabbel schreef:

ben nu beizch met mijn eerste taart en wij hebben combimagnetron met hetelucht

Welke temperaturen moet ik dan aanhouden en de tijd blijft dat wel hetzelfde

Is de functie hete lucht totaal onafhankelijk van het magnetron gebruik?

Is dat zo kun je gemiddeld een temperatuur aangegeven voor een gewone oven verlagen met gemiddeld 20 tot 25 graden, de baktijden blijven hetzelfde. Maar weerssitaties, fluctuaties in de hoeveelheden etc hebben altijd hun weerslag op wat je maakt, een gegeven tijd is meestal een indicatie tijd en met behulp van je ogen, je neus en op den duur de sateprikker om te controleren of iets gaar is kom je erg ver :)

Het beste is een aantal kleine testen te doen met kleine cakes of een kleine hoeveelheid cupcakes, iedere oven heeft zo zijn eigen eigenaardigheden waar je mee om leert gaan.

Veel succes

I believe in Sandy Claws

5

we hebben hem nog niet zo lang en nog niets mee gebakken dus nu even proberen

het is wel echt alleen hetelucht functie staat in het boekje dus hem maar op 160 graden gezet.

is een proeftaart dochter word 4 oktober 1 dus kan nog ene paar keer oefenen maar ben altijd zo slecht in dit soort dingen dus hoop dat dit keer eens lukt

6

Spannend, maar met een beetje kennis en hulp kom je er vast wel, er zijn hier altijd mensen die je kunnen bij staan en ook bakken is een leerproces en het zal vast allemaal lukken, succes :)

I believe in Sandy Claws

7

Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar je kunt standaard 10 procent aanhouden. De oven 10 procent lager dan in het recept staat aangegeven.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Ik heb ook een heteluchtoven en ik hou aan:
15 min  op 150 graden
15 min op 160 graden
15 min op 175 graden

dat is dan voor een ronde taart van 24 cm

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

9

ik heb nu zelf 30 minuten 160 gedaan en nog 5 minuten 140 en hij was helemaal goed

misschien toeval maar heb beetje rare combi magnetron

10

en hoe groot was jou taart???

is ben ook nog zoekende dus nieusgierig
groetjes manon

heb ook een combi

11

26 cm was ie

en was verbaasd dat ie in 1 keer gelukt was ben echt ene kluns in dit soort dingen

hoi dames, ook ik heb een vreemde oven een combi wel te verstaan.
ik bak op 135 graden en dan 45 minuten met een 24 cm. doorsnee blik.
wel even checken met een een sateprikker.
eerst deed ik ook opvoeren maar dan werd het kapsel toch vrij donker en de buitenkanten hard.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

13

Ik heb van de piece of cake winkel de tip gekregen om hem niet voor te verwarmen en dan tien minuten langer dan de normale tijd aan te houden. Dit zorgt ervoor dat hij minder bol komt te staan en ik moet zeggen dat dat tot nu toe erg goed lukt.

14

Sarakim schreef:

Ik heb van de piece of cake winkel de tip gekregen om hem niet voor te verwarmen en dan tien minuten langer dan de normale tijd aan te houden. Dit zorgt ervoor dat hij minder bol komt te staan en ik moet zeggen dat dat tot nu toe erg goed lukt.

Welke temperatuur hou je dan aan? Ik heb namelijk ook een hetelucht oven en mijn kapsel staat ook altijd enorm bol.

Groetjes,
Sandra

15

Ik heb ook een combioven (hetelucht) en ik hou altijd aan:
15 min. 140 graden
15 min. 160 graden
15. min 180 graden