Onderwerp: taartjes maken en invriezen voor 4 en 5 december?
Hoi allemaal,
Sinds een tijdje ben ik mijn creativiteit aan het uitleven op taarjes en cupcakes. afgelopen week had ik een leuk klein taarje gemaakt voor een stel vrienden dat ging trouwen. ze hadden een kleine, simpele bruiloft en gewoon een feestje in het stamcafe. ik dacht dat ze geen bruidstaart zouden hebben, dus heb een klein taartje voor ze gemaakt, dit was m:
Bruidspaar blij enzo, dus helemaal goed.
Maar nu zagen dus ook andere vrienden het resultaat van mijn nieuw verworven hobby en vroegen of ik een taartje wilde bakken voor ze.
Super leuk natuurlijk, dus dat doe ik graag!
Nu zit ik in mn hoofd met de planning: De ene taart is voor een verjaardag op 4 dec en een voor sinterklaas op 5 dec.
Ik had bedacht beiden taarten 3 dec te bakken en te vullen en waar mogelijk vrijdagavond en anders zaterdagochtend te bekleden. Goed plan leek me.
Alleen heb ik net te horen dat ik die hele week op cursus moet voor mn werk. Normaal gesproken werk ik veel thuis, dus kan ik gemakkelijk tussendoor in ieder geval het bakken vast doen. Beslag maken in mn lunchbreak en dan hop in de oven. 's avonds vullen en bekleden en klaar.
Nu kan ik dus die week niet bakken en vullen. ik ben waarschijnlijk ook vrijdagavond pas laat thuis, dus mijn briljante plan gaat niet op.
Is het goed te doen om komende zondag (21 nov) de twee taartjes te bakken, vullen en bekleden en in te vriezen?
Dan bijvoorbeeld taart voor 4 dec 3 dec 's avonds uit de vriezer laten halen en ontdooien en de taart voor 5 dec op 4 december er uit laten halen.
Wat denken jullie?
Ik zit er namelijk ook aan te denken de taartjes gewoon ook vast komende zondag op te laten halen en de "klanten" de taartjes vers thuis in te laten vriezen. dan heb ik er gelijk geen stress meer van en kunnen zij ze gewoon 24 uur van tevoren laten ontdooien.
(ik heb namelijk niet zo'n grote vriezer)
Invriezen in een doos met zak er omheen toch? En het ontdooien met de zak er af in de koelkast (ik heb nog nooit een taart ingevroren, vandaar...)
Thanks alvast :-)
Groetjes,
Laurine