Onderwerp: tia maria botercreme
ben al een tijdje niet geweest, en ook niet echt productief geweest. nu de dagen korter worden, en ik weer veel creativiteit voel borrelen, wilde ik jullie dit receptje toch echt niet onthouden! persoonlijk vinden wij 'm hier erg lekker, al is ie niet echt geschikt voor (jonge) kinderen vanwege de alcohol.
je maakt de botercreme, gewoon volgens het recept hier op de site. als de creme lekker smeuiïg gemixed is, voeg je scheutje voor scheutje de Tia Maria toe, net zoveel als je lekker vindt. als je klaar bent, even de creme een klein half uurtje in de koelkast op laten stijven, even doormixen en dan kan je 'm gebruiken als vulling, op cupcakes, gebruik je fantasie!!!
ik had zelf nog wat pure chocolade krullen liggen die op moesten, dus die had ik er ook doorgemixed. errug lekker!!!
verder wil ik er nog aan toevoegen dat ik de Tia Maria zelf maak. recepten genoeg te vinden op het WWW. deze vind ik veel lekkerder van smaak dan de Tia uit de slijterij, de laatste is vaak vrij scherp van smaak, en de zelfmaak veel zachter en zoeter... je kunt ook nog experimenteren door verschillende koffiebonen te gebruiken, deze is in een goede koffie speciaalzaak los te verkrijgen.
veel plezier!!!