1

Onderwerp: Vraagje over koekjes waarbij de royal icing scheurtjes krijgt

De laatste tijd ben ik wat aan het experimenteren met royal icing op koekjes.
Nu heb ik gister de koekjes 1 gekleurde laag gegeven, wil het even laten drogen om er dan van de week een leuk motiefje op te spuiten.
Maar..... nu zag ik net dat er kleine scheurtjes in de royal icing laag op de koekjes zitten. :grr:
Lijkt wel of het te droog is ofzo. :think:  :think:

Wie weet hoe dit komt, en vooral hoe ik het voortaan kan voorkomen??

2

Re: Vraagje over koekjes waarbij de royal icing scheurtjes krijgt

ja, dat is een goede...

Ik heb tot nu toe 2 keer RI gemaakt.
Eerste keer was perfect
Tweede keer ook scheurtjes...

Lijkt wel bij mij of het de tweede keer te vloeibaar was ipv te droog....

Liefs Samantha

3

Scheurtjes hoort niet :(, da's een beetje vreemd. Mij doet het ook denken aan te dunne icing, waardoor het zich teveel in de 'groeven' van het koekje gaat voegen. Voor het vullen verdun ik de icing zodanig, dat een druppel er in zo'n tien seconden tijd in wegzakt. Gaat ie sneler weg, dan is ie echt te dun :Y ( Duurt het langer dan wordt ie vaak niet helemaal glad :) )

Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

SHaak schreef:

ja, dat is een goede...

Ik heb tot nu toe 2 keer RI gemaakt.
Eerste keer was perfect
Tweede keer ook scheurtjes...

Lijkt wel bij mij of het de tweede keer te vloeibaar was ipv te droog....

Nou, dan hopen we samen op antwoorden die ons kunnen helpen... :+

5

Adrienne schreef:

Scheurtjes hoort niet :(, da's een beetje vreemd. Mij doet het ook denken aan te dunne icing, waardoor het zich teveel in de 'groeven' van het koekje gaat voegen. Voor het vullen verdun ik de icing zodanig, dat een druppel er in zo'n tien seconden tijd in wegzakt. Gaat ie sneler weg, dan is ie echt te dun :Y ( Duurt het langer dan wordt ie vaak niet helemaal glad :) )

Succes!

Dankjewel voor je antwoord!
Het zijn echt een soort barstjes.
Gek genoeg had ik juist het idee dat de icing helemaal niet dun was want het had nogal moeite met uitvloeien. :think:
Maar misschien had ik dat helemaal verkeerd hoor :+
Ik ga het morgen inieder geval proberen met nog iets dikker, kijken of dat het idd was.

6

Ik denk dat je de icing te dik er op heb.De tijdsduur is te lang om te drogen.Of de icing is wordt te hard. Voeg dan 1tsp glycerine toe aan je mix. En zorg dat de bovenkant van het koekje vrij is van poedersuiker.

7

JOS schreef:

Ik denk dat je de icing te dik er op heb.De tijdsduur is te lang om te drogen.Of de icing is wordt te hard. Voeg dan 1tsp glycerine toe aan je mix. En zorg dat de bovenkant van het koekje vrij is van poedersuiker.

Dankjewel voor je antwoord en tip. glycerine heb ik wel in huis dus kan ik gelijk uit proberen.
Ik heb echter altijd begrepen dat met glycerine het helemaal niet meer hard word, of ligt dat gewoon aan de hoeveelheid?
Natte koekjes lijkt me namelijk niet erg handig.... :+  :+  :+
Anyway... ik ga het proberen!