1

Onderwerp: houdbaarheid moddelingpaste

even een vraagje wat vast en zeker al behandeld is...hoe lang is fondant doorgekneed met tylose houdbaar? En voor het kleuren maken jullie dan eerst een grote hoeveelheid modelingpaste en dan kleine beetjes gebruiken en die kleuren...denk het wel, maar weet het gewoon niet zeker.

groet corinne

Groet Corinne

2

Re: houdbaarheid moddelingpaste

Hoi Corinne, gewoon houdbaar tot datum van de fondant, het kan wel uitdrogen op den duur met de tylose maar ik maak eigenlijk vaak kleine stukjes gekleurd, wat ik nodig heb en doe er dan een beetje tylose in.
Gewoon een beetje op gevoel zeg maar.
Andersom zou ook prima kunnen hoor, als je veel wil gaan boetseren, gewoon 500 gram met tylose maken en dan pas kleuren, maakt echt niet zoveel uit.
Ik denk dat de meeste het gewoon op hun eigen manier doen, wat voor hun het prettigst werkt :-)

Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: houdbaarheid moddelingpaste

kijk dat is lekker snel antwoord...ik denk dat ik mijn finger-spitze-gevoel maar eens laat werken...weet nog niet wat ik precies wil gaan doen dus ik denk dat ik maar eerst meng en daarna kleur...zeker handig aangezien het eventjes moet inwerken..
ik ga gewoon maar wat doen...enne we zullen wel zien wat het resultaat wordt hahaha gan me nl op zeer glad ijs bewegen hahaha

groet corinne

Groet Corinne