Onderwerp: Kasteeltaartje voor Wessel's 4e verjaardag
Deze taart was een rampenfonds....Ik had de vorm van de Hema gebruikt en op zich kwam het biscuit er prima uit. Maar omdat het een soort tulbandvorm idee (of zoiets) is, een gat in het midden, vond ik hem lastig te vullen. Ik heb deze keer fondant gebruikt om dat ook eens te proberen. Toen ik alles gekleurd had en de lap uitgerold had en over de taart begon te leggen scheurde de hele lap zo van de taart af!! Pfff...overnieuw begonnen en de fondant dikker gelaten. Het lukte redelijk maar scheurde toch hier en daar.
(wat doe ik verkeerd!?) Dit door wat 'knip en plak' werk verdoezeld en de taart verder versierd. Wessel vond hem overigens prachtig en das was uiteindelijk het allerbelangrijkste.
De smaak viel ook tegen; doordat ik de fondant dikker had moeten laten leek het wel kauwgom! en mierenzoet. Ik had hem gevuld met zwitserse room en aardbeienjam maar in kombinatie met de fondant kwam de vulling niet tot zijn recht. Je proefde er gewoonweg bijna niets meer van! Voor de cc's was de fondant perfect en de smaak ook!
Nee voor ons is marsepein voor op de taart toch het lekkerst!
Groetjes,
Sandra

. Daar doe je het voor he!