Onderwerp: Kasteeltaartje voor Wessel's 4e verjaardag

Deze taart was een rampenfonds....Ik had de vorm van de Hema gebruikt en op zich kwam het biscuit er prima uit. Maar omdat het een soort tulbandvorm idee (of zoiets) is, een gat in het midden, vond ik hem lastig te vullen. Ik heb deze keer fondant gebruikt om dat ook eens te proberen. Toen ik alles gekleurd had en de lap uitgerold had en over de taart begon te leggen scheurde de hele lap zo van de taart af!! Pfff...overnieuw begonnen en de fondant dikker gelaten. Het lukte redelijk maar scheurde toch hier en daar.
(wat doe ik verkeerd!?) Dit door wat 'knip en plak' werk verdoezeld en de taart verder versierd. Wessel vond hem overigens prachtig en das was uiteindelijk het allerbelangrijkste.

De smaak viel ook tegen; doordat ik de fondant dikker had moeten laten leek het wel kauwgom! en mierenzoet. Ik had hem gevuld met zwitserse room en aardbeienjam maar in kombinatie met de fondant kwam de vulling niet tot zijn recht. Je proefde er gewoonweg bijna niets meer van! Voor de cc's was de fondant perfect en de smaak ook!

Nee voor ons is marsepein voor op de taart toch het lekkerst!

Groetjes,

Sandra

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMMUVR6M.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J8GJWZDO.jpg

2

Re: Kasteeltaartje voor Wessel's 4e verjaardag

Dit is ook wel een heel lastige vorm om te bekleden lijkt me!!

Al met al een leuke taart geworden! Nog gefeliciteerd  :D

Bij ons wordt marsepein weer niet lekker gevonden! Marsefond wil nog wel lukken, dat is ook wel fijn met bekleden vind ik zelf.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ik vind hem ook leuk geworden hoor, en gelukkig was inderdaad Wessel er blij mee :). Daar doe je het voor he!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

4

En toch vind ik hem leuk geworden! Past perfect bij de cupcakes uit je andere topic!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

Bedankt voor het kijken en jullie reacties...was het misschien toch niet zo'n rampenfonds....