1

Onderwerp: HELP!! Krijg mijn plooien niet uit mijn kleine taart

Waarschijnlijk slapen de meeste dames/heren al.. Maar ik heb een spoed probleem... probeer namelijk al uren een klein taartje van 10*10 cm te bekleden met marsepein... Ik rol mijn marsepein uiit op 30 cm doorsnee... bovenkant is geen probleem maar de zijkant van mijn ronde taart is groot probleem... Ik heb mijn taart voor morgen nodig...  :grr:  :grr:  :grr:

Gelukkig word ik van de kleine dingen...
Maar ook van taarten maken voor lieve mensen!!!

2

Re: HELP!! Krijg mijn plooien niet uit mijn kleine taart

glad trekken en dan aanwrijven, centimeter verder glad trekken en aanwrijven, weer een centimeter opschuiven en zo door. en dan steeds verder omlaag. Zou moeten lukken...
Succes!

3

Kleine taarten zijn moeilijker dan een grote, vind ik. En idd, cm voor cm naar beneden. Hoe dik is je marsepein?

4

Na drie pogingen heb ik het maar opgegeven... het is me niet gelukt.... en ik heb mijn taart twee laags gehouden.

Toch maar een keer gaan oefenen hoe het nou moet met een klein taartje. Ik heb mijn marsepein de eerste keer iets te dun uitgerold dat lukte al helemaal niet de tweede keer wat dikker maar dit was ook niet voldoende en de derde keer nog wat dikker helaas lukte me dat ook niet moet ook eerlijk zeggen dat mijn geduld de derde keer ook echt op was...

maar alsnog bedankt voor de tips..

Groetjes Cikolata

Gelukkig word ik van de kleine dingen...
Maar ook van taarten maken voor lieve mensen!!!